Sign in to follow this  
Followers 0

xmlTVEPG

184 posts in this topic

Posted · Report post

Hej !

Lite engagemang från miraclebox.se, så är det löst på någon timme.

-

Jag skrev här för några inlägg sedan om EPG via OTA . , Inget svar som vanligt.

Ingen som orkar testa det, och svara hur det fungerar ?.

Det står ju för Miraclebox 8 : Fw 1.10.34

Sista mjukvaran till Miraclebox 8 HD

- EPG hämtas automatiskt från Viasat Motor (Viasat) och Motors TV (Canal Digital).

Får man ingen EPG alls den vägen eller ?

/Mvh Ants war :?

Jag har inte lyckats få nån fungerande EPG den vägen trots att andra här på forumet har fått det att fungera. viewtopic.php?f=12&t=1707&start=60

Posted · Report post

Har MB8 V1.10.34 och hämtade precis EPG-data från nämna kanaler (ej via xmlTVEPG) utan via transponder.

Posted · Report post

Hittar EPG för några få kanaler på Viasat och inga för C+. Men det har fungerat förut, visserligen innan Motors TV bytte transponder... Men även om det funkar är det ju värdelöst att behöva glo på dessa två kanaler i 5-10 minuter varje gång man ska se på TV.. :x

Så länge xmlTV funkade, efter Ants :x fixar med plugin:et så var boxen klockren... Miraclebox borde faan sponsra Ants för allt arbete med att göra boxarna dugliga. Åtminstone några boxar och en platta bärs ;)

Jag tror säkert att det går att lösa på någon timme om bara Miraclebox.se kunde engagera sig. Dessvärre verkar ju folket på Miraclebox.se vara

a, oengagerade

b, okunniga

c, efterblivna

d, allt ovanstående

... så det är ju inte mycket att hoppas på. Blir att fortsätta köpa Dreamboxkloner framöver.

Hur som helst, därav min spekulation kring att göra en lösning på forumet...

Posted · Report post

Vi med MB6 och MB9 har fått en uppdatering i mjukavaran. Efter att CD pillat i EPG ner laddningen

Men ni kan göra ett test på att rensa alla kanaler på 10.934 V (8st) spara kanallistan (lagra systemdata) gör en Återställfabriksinställningar, återställ kanalistan, gör därefter en kanalsökning på 10.934V

Posted · Report post

Har MB8 V1.10.34 och hämtade precis EPG-data från nämna kanaler (ej via xmlTVEPG) utan via transponder.

Hur gör du då? Har haft boxen på hela dagen men den har inte hämtat nån EPG.

Posted · Report post

Jag ställer mig på resp. kanal (Old Motors TV och Viasat Motor) några minuter så fylls det på.

Posted · Report post

Jag ställer mig på resp. kanal (Old Motors TV och Viasat Motor) några minuter så fylls det på.

Så gör jag också, men det hämtas ingenting.

Någon inställning eller?

Posted · Report post

Nej, ingen speciell som jag kan komma på, men om du undrar över någon specifik inställning så kan jag delge dig mina värden.

Posted · Report post

EPG ska hämtas från transponder 10872 vilken (Old) Motors TV ligger på. Men när jag kollar på värdena om kanalen så står det Frekvens 10871, symbolhastighet 24499, kan det va detta som gör att EPG:n inte funkar? Och hur kan det bli så att värdena inte stämmer med verkligheten? För då ska kanalen ligga på 10872 V, SR 24500.

Posted · Report post

Det där är ej bra.

Andra som testat , Elake Arne som också har en MB8 med FW 1.10.34 , har Ej detta problem.

Om du vill testa mer, formatera användardata , och installera om plugin igen.

Verifiera att du att du har Firmvare 1.10.34 , och att du installerar plugin xmlTVEPG 20120907.

Sen kör igen och lägg upp här.

Har formaterat användardata och pluginet startar nu, men inte helt otippat låser sig boxen

Tack ändå för hjälpen!

Posted · Report post

Jag skrev här för några inlägg sedan om EPG via OTA . , Inget svar som vanligt.

Ingen som orkar testa det, och svara hur det fungerar ?.

Det står ju för Miraclebox 8 : Fw 1.10.34

Sista mjukvaran till Miraclebox 8 HD

- EPG hämtas automatiskt från Viasat Motor (Viasat) och Motors TV (Canal Digital).

Får man ingen EPG alls den vägen eller ?

Hej Ants

Jag har stått på Viasat Motors hela natten, och även på Motors TV utan att få hem EPG.

//rigg

Posted · Report post

Sådär, nu har jag skickat ett välgrundat skäll-mail till miraclebox.se och lugnat ner mig lite :D

Tänkbara workarounds för att få detta att funka på MB8?

Visst tankas filerna från en "mellanlagring" på detta forum (/viewtopic.php?f=19&t=1503)? Dom måste ju isf laddas upp här genom någon form av automatik? Och borde man isf inte kunna modifiera den automatiken så att filen "tvättas" redan här? Om det nu är så att MB8:an inte klarar av att göra det själv...

Annars är väl alternativet att försöka bygga en egen mellanlagring där man gör just detta. Men det vore ju onekligen trevligt om det gick att göra här på forumet, så att alla kunde gagnas av det.

Är tanken på att någon skriver ett skript som "tvättar" rytecxmltvepgnordic.gz på någon mellanlagring som M8 kan hämta från istället helt orealistisk?

Miraclebox.se har förresten inte ens brytt sig om att svara på mitt supportärende...

Posted · Report post

Hej Ants

Jag har stått på Viasat Motors hela natten, och även på Motors TV utan att få hem EPG.

//rigg

Med hjälp av OA22 fick jag EPG att fungera.

Ta bort alla kanaler på transpondern (Old) kanaler.

Spara kanallistan ”lagra Systemdata”.

Återställ fabriksinställningar.

Därefter en kanalsökning i ditt fall på 10.872V, då kommer du att få upp en kanal (Old) Visjon Norge.

Stå på den kanalen istället så börjar EPG hämta data.

Problemet nu är att EPG inte sparas efter stand-by, men det kan jag leva med.

Posted · Report post

Med hjälp av OA22 fick jag EPG att fungera.

Ta bort alla kanaler på transpondern (Old) kanaler.

Spara kanallistan ”lagra Systemdata”.

Återställ fabriksinställningar.

Därefter en kanalsökning i ditt fall på 10.872V, då kommer du att få upp en kanal (Old) Visjon Norge.

Stå på den kanalen istället så börjar EPG hämta data.

Problemet nu är att EPG inte sparas efter stand-by, men det kan jag leva med.

Hej !

Jag vet Ej hur det är på MB8 , men finns det Ej inställning för lagring av EPG data ? :

EPG / EPG alternativ ( FAV knapp )

Spara EPG-data till enhet

Välj den disk som du använder för lagring.

Kul att även du fick igång EPG via OTA .

/Mvh Ants war :D

Posted · Report post

Hej !

Jag vet Ej hur det är på MB8 , men finns det Ej inställning för lagring av EPG data ? :

EPG / EPG alternativ ( FAV knapp )

Spara EPG-data till enhet

Välj den disk som du använder för lagring.

Kul att även du fick igång EPG via OTA .

/Mvh Ants war :D

Jag formaterade användardata och gjorde ny kanalsökning för några dagar sedan. Har epg inställd på att hämta epg /2 timmar till usb men får "xml nätverksproblem"

Posted · Report post

Hej

Jag har en mb8 med senaste fw och senaste xmltvepg. Jag får xmltvepg att fungera till viss del, men jag får inte med alla kanaler. Är det någon som har en aning om vad detta beror på. Har någon en aning om vad detta beror på?

Posted · Report post

Hej

Jag har en mb8 med senaste fw och senaste xmltvepg. Jag får xmltvepg att fungera till viss del, men jag får inte med alla kanaler. Är det någon som har en aning om vad detta beror på. Har någon en aning om vad detta beror på?

Kör du xmltvepg plugin på m8 utan hängning av systemet? I påfallande, vilka andra plugin kör du också?

Posted · Report post

Kör du xmltvepg plugin på m8 utan hängning av systemet? I påfallande, vilka andra plugin kör du också?

Jäkla t9 på mobilen.. 'isåfall vilka andra plugin kör du?' Ska det stå :)

Posted · Report post

Jag kör imdb plugin.

Mgcamd

senaste xmltvepg

senast fw

bootloader 2,23

Saknar däremot info på några kanaler tex tv4film cmore action sfkanalaen och cmore emotion.

Vad beror detta på?

Jag installerade pligninet igårkväl. När det satte igång låste sig boxen först men idag så fungerade det förutom att det saknades några kanaler.

Posted · Report post

Jag kör imdb plugin.

Mgcamd

senaste xmltvepg

senast fw

bootloader 2,23

Saknar däremot info på några kanaler tex tv4film cmore action sfkanalaen och cmore emotion.

Vad beror detta på?

Jag installerade pligninet igårkväl. När det satte igång låste sig boxen först men idag så fungerade det förutom att det saknades några kanaler.

Hej !

Vad har du för modell på din Miraclebox ?

Du skriver tidigare i tråden:

Vilken firmware version ? 2.xx.xx , 1.xx.xxx ?

Vilken xmlTVEPG version har du installerat : i siffer form.

Första inlägget i denna tråd, där man kan man läsa .

Läs mer i bifogad : Readme_xmlTVEPG.txt

Har du gjort det ?

Annars ladda ned plugin xmlTVEPG och packa upp.

Med den kommer en Readme_xmlTVEPG.txt

Läs och begrunda.

När du gjort det, ladda upp innehållet i fil: /var/etc/xmltv_sweden.nohit på din Miraclebox här

så skall jag försöka hjälpa till

/Mvh Ants war ;)

Posted · Report post

Jag kör imdb plugin.

Mgcamd

senaste xmltvepg

senast fw

bootloader 2,23

Vad beror detta på?

Exakt samma pluginsortiment som jag då... Har provat att stänga av timeshift och starta xmltvepg medans jag tittar på kanal som inte är HD för att hålla ner processor- och minnesanvändning men hänger sig förtfarande. Undrar varför pluginet funkar för svesse men ej för mig och många andra med m8?

Posted · Report post

Hej Ants war!

Sedan cirka 2 veckor bakåt i tiden så verkar transponder-versionen av EPGn inte längre fungera korrekt till MB8.

Viasats utbud ger fortfarande EPG och även CD men endast på den frekvens som Motors TV ligger.

Jag använde tidigare ditt plugin med framgång men märker att den nu fryser boxen.

Är detta något som kan åtgärdas eller är det helt kört om MB inte tillverkar en ny firmware?

Jag har som sagt MB8, FW 1.10.34 FINAL och bootloader 2.54

De plugin som redan körs är endast XCAM.

Posted · Report post

Hej Ants war!

Sedan cirka 2 veckor bakåt i tiden så verkar transponder-versionen av EPGn inte längre fungera korrekt till MB8.

Viasats utbud ger fortfarande EPG och även CD men endast på den frekvens som Motors TV ligger.

Jag använde tidigare ditt plugin med framgång men märker att den nu fryser boxen.

Är detta något som kan åtgärdas eller är det helt kört om MB inte tillverkar en ny firmware?

Jag har som sagt MB8, FW 1.10.34 FINAL och bootloader 2.54

De plugin som redan körs är endast XCAM.

Konstigt att boxen fortfarande säljs som ny, om firmware Ej fixar EPG.

Kan kanske bli några som reklamerar sina boxar det inte sker något snart, särskilt som det står på http://www.miraclebox.se.

Utökat EPG stöd och Timerinspelning

Trygghet - 2 års garanti

Tydligen har några här på forumet skrivt mail, rappporterat på Miraclebox.se hemsida om detta .

Får ni några svar ?

Om Ej.

Miraclebox Multimedia AB

http://www.allabolag.se/5568267339/befattningar

Ring grabbarna i kväll och fråga om de kan komma över och fixa EPG.

--

xmltvepg är en funktion i Miraclebox firmware.

Den är programmerad för att hämta 2st filer över internet.

http://www.xmltvepg.be/rytec.channels-sweden.xml.gz

http://www.xmltvepg.be/rytecxmltvnordic.gz

Tyvärr så började det strula redan efter någon vecka att första versionen av firmware med xmltvepg

funktionen kom i förra året .

Se tråd viewtopic.php?f=43&t=513

Jag ledsnade och skrev lite plugin så att man kunde få EPG någon gång till min MB9 , och delade med mig

här.

Jag har skrivit många plugin, och lagt ner mycket tid på detta forum , och kanske hjälpt en och annan.

Vi volontärer som håller igång forumet , ledsnar nog ganska snart om en uppryckning inte sker från de som

tjänar pengar på försäljningen av boxarna.

Så maila och ring på till miraclebox.se , och återförsäljaren där du köpt boxen.

Posted · Report post

Är det ingen av er som har en MB8 som har testat att stoppa i en nyare mjukvara typ 1.10.78 från Octagon?

Mjukvaruutvecklarna kan ju ha stoppat i transponder EPG ändringen även i denna mjukvara

Nya EPG laddningen 10.934V finns med i syskon mjukaror till MB9…

Posted · Report post

Typiskt att när jag äntligen hittat kvittot så är boxen köpt 23/9-10. :?