Sign in to follow this  
Followers 0

spela upp .ts i PC

15 posts in this topic

Posted · Report post

Vill se på inspelade tv-program i PC:n. Hur gör jag då? Filerna från MB8 är i .ts format. Har provat KMPlayer 3.??

Men jag måste göra fel. Säkert väldigt enkelt när man vet hur.

/hala

Posted · Report post

Vill se på inspelade tv-program i PC:n. Hur gör jag då? Filerna från MB8 är i .ts format. Har provat KMPlayer 3.??

/hala

Installera och kör VLC

Posted · Report post

/hala

PotPlayer funkar betydligt bättre än KMPlayer och VLC när det gäller uppspelning av TS-filer från Miraclebox i PC.

http://www.videohelp.com/tools/PotPlayer

http://www.dvbsupport.net/info/potplayer.html

http://tvpot.daum.net/application/PotPlayer.do

Posted · Report post

Hej !

XBMC

Testa : XBMC Release: 11.0 “Eden” Release Candidate 2

Finns för Windows, Linux, och Apple OSX mfl

http://xbmc.org/download/

Det går att titta på filerna dels via monterat filsystem , eller UPnP/DLNA .

Kan även få PC att agera UPnP/DLNA Server om man vill.

-

VLC fungerar Ej för mig utan en konvertering av .ts filerna.

/Mvh Ants war :)

Posted · Report post

Dessa program ovan fungerar bra, men de kan inte lägga upp texten. Så alla filmer är otextade. Eller har jag gjort något fel?

Stiffe

Posted · Report post

Dessa program ovan fungerar bra, men de kan inte lägga upp texten. Så alla filmer är otextade. Eller har jag gjort något fel?

Stiffe

I VLC kan du välja textning. Starta filmem och gå in i Video-menyn ---> Undertextspår och välj språk. Du måste naturligtvis ha idx-filen ligga i samma mapp som filmen. Den måste dessutom ha samma namn som filmfilen.

Dessa bilder är dumpar från en film inspelad med min MB9 i ts-format och uppspelad i VLC.

post-805-13687467440611_thumb.gif

post-805-1368746744075_thumb.gif

Posted · Report post

Jag har installerat senaste vlc media player, den kan inte öppna filerna, är helt svart.

Verkar inte kunna avkoda m9:ans .ts filer?

Posted · Report post

Ok.

Bugar och tackar för alla tips. Något av de fungerar säkert. Har för mig att KMP behövde en förändring i inställningarna för att spela upp .ts filerna via nätverket. Kommer bara inte ihåg vilken...

Jag ska testa tipsen ni alla gav mig. Tack igen

/hala

Posted · Report post

Då har jag testat Senaste VLC som jag inte får att visa någonting från de .ts filer M8 generat :-(.

XBMC spelar utan problem upp filerna likaså PotPlayer. Båda spelar upp .ts filen men när det är dax för .ts1 så stoppar uppspelningen. I PotP finns det en inställning "Open similar files together" vilket fick mig att tro att det skulle rulla på vid filbytet. Men nej. Jag gör säkert något fel och tar tacksamt emot hjälp och tips.

/hala

Posted · Report post

Då har jag testat Senaste VLC som jag inte får att visa någonting från de .ts filer M8 generat :-(.

XBMC spelar utan problem upp filerna likaså PotPlayer. Båda spelar upp .ts filen men när det är dax för .ts1 så stoppar uppspelningen. I PotP finns det en inställning "Open similar files together" vilket fick mig att tro att det skulle rulla på vid filbytet. Men nej. Jag gör säkert något fel och tar tacksamt emot hjälp och tips.

/hala

se viewtopic.php?f=26&t=1367&p=10248&hilit=potplayer#p10248

Posted · Report post

Tack för tipset.

Det var en lösning jag sökte och en lösning jag fick. Helt perfekt.

Nu kan jag se hela filmen även i PC:n :-)

/hala

Posted · Report post

I VLC kan du välja textning. Starta filmem och gå in i Video-menyn ---> Undertextspår och välj språk. Du måste naturligtvis ha idx-filen ligga i samma mapp som filmen. Den måste dessutom ha samma namn som filmfilen.

Hej,

Dit exempel ser ut att vara med teletxt undertexter.

Finns det ett sätt att få fram DVB-T undertexter?

Har provat med PotPlayer, KMPlayer, och VLC (både 1.4 och 2.01). De två första spelar nog ts. filen, men man får inte fram DVB-text. VLC 1.4 gav error om idx filen som den inte kände igen och 2.01 spelar inte ts. filen.

Filerna är från kabelsändning med ett och vissa med alternativt två dvb-undertexter.

PS. Popcorn Hour A-110 klarar inte heller av filerna.

Posted · Report post

Dit exempel ser ut att vara med teletxt undertexter.

Finns det ett sätt att få fram DVB-T undertexter?

Har provat med PotPlayer, KMPlayer, och VLC (både 1.4 och 2.01). De två första spelar nog ts. filen, men man får inte fram DVB-text. VLC 1.4 gav error om idx filen som den inte kände igen och 2.01 spelar inte ts. filen.

Filerna är från kabelsändning med ett och vissa med alternativt två dvb-undertexter.

PS. Popcorn Hour A-110 klarar inte heller av filerna.

Ursprungsfrågan handlade om att kunna spela upp (av MB) inspelade ts-filer med bibehållna undertexter. MB sparar sina undertexter i idx-formatet, i alla fall gör min MB 9 det (Kabel).

Idx finns, så vitt jag vet, i två varianter. En variant som kräver en srt-fil tillsammans med idx-filen och en annan där textningen sparas i grafiska block i en enskild idx-fil. Det är den sistnämnda som MB sparar sin textning i. De flesta mediaspelare klarar idx-formatet tillsammans med srt men det blir svårare att hitta en spelare som klarar MB'ns idx-format. Självklart!

Det går att tanka hem en srt-fil från exempelvis Undertexter.se och välja den istället för idx-filen men det är ett h-l-ete att passa ihop dom så att läppsync etc funkar.

Posted · Report post

DVB-texterna är bitmappade och med i transportstreamen.

Har haft/har Topfield 600 box som sparar allt i en fil, och VLC klarar av att plocka fram DVB-texterna från Topfields .rec format.

Nu ser det alltså ut som om du behöver en MB för att spela upp MB inspelningar med DVB-texter,

Posted · Report post

Har tidigare använt PotPlayer för uppspelning av inspelade filer från M9 på PC vilket hittils varit den bästa spelaren men den senaste versionen av Media Player Classic Home Cinema (64-bit) version 1.6.4.6052 har klart bättre kompatibilitet för filer inspelade på M9, framför allt när det gäller HD-inspelningar. Både PotPlayer och MPC-HC fungerar utan problem när det gäller SD-inspelningar men PotPlayer har problem med vissa HD-inspelningar som nya MPC-HC klarar galant, utan problem. Har testat ett stort antal olika typer av inspelningar från M9 och MPC-HC klarar av att spela upp alla videoformat från M9 som jag hittils testat utan problem, när det gäller ljudet så fungerar MPC-HC på alla inspelningar utom en som har nedanstående format.

MPC MPEG Source::Audio - AAC, 96.0 kHz, 4669.5 kbit/s (04e0,c0,00)

Något som dock är lite störande med MPC-HC är att det ofta kommer upp ett felmeddelande "Wrong file version!" då en ny fil öppnas men det är bara att trycka "Ok" så startar uppspelningen ändå och uppspelningen fungerar felfritt.

För att hämta senaste versionen av MPC-HC se nedanstående länk.

http://mpc-hc.sourceforge.net/