Sign in to follow this  
Followers 0

Koppling till NAS slutar fungera

5 posts in this topic

Posted · Report post

Jag har kopplat boxen mot en nas (d-link dns-320). Det fungerar att spela in/upp. Men ofta så går kopplingen ner och boxen måste startas om (strömmen slås av) för att man skall få tillbaka kopplingen.

Är det någon fler som har detta problem eller vet vad som kan vara fel?

Eller är den min box som är felaktig och behöver bytas ut?

Posted · Report post

Jag har en liknande setup som dig. Jag råkade också ut för sporadiska hängningar som framförallt uppstod vid inspelning. Jag härledde problemet till min router som emellanåt startade om sig. För att undvika felkällor så sitter det nu en liten switch mellan min box och min NAS (så att routern inte alls påverkar).

Sen undrar jag om inte din NAS tar ganska lång tid på sig för att starta från viloläge. Kolla om det blir annorlunda om du inte tillåter den att vila.

Posted · Report post

Nu har jag ändrat så att nas:en ej går i viloläge, men det blev inte bättre av det.

Posted · Report post

Har en DNS-323 som jag fick av en kompis för han fick den aldrig att fungera som den skulle överhuvud taget. Har varit på väg att få en mindre hjärnblödning av att få den att fungera och jag undviker att starta om den för då tappar den alltid nätverkskopplingen till datorn. Inspelning fungerar men det laggar ofta så jag är inte helnöjd. Funderar att stänga av viloläget på den med då den inte alltid funkar som den ska då den är i viloläge. Blir nog ett annat märke nästa gång jag köper en NAS.