Sign in to follow this  
Followers 0

Ny MCAS * 120501 *

8 posts in this topic

Posted · Report post

Senaste MultiCAS till Miraclebox.

!!! Använd denna till alla Miraclebox. Glöm ej att uppgradera mjukvaran till den senaste innan. !!!

Ladda ner här:

http://miraclefiles.net/index.php?category=8

Har inte riktigt greppat MCAS vs. de andra softCAMs(XCAM, OSCAM, etc.): Behöver man alltid

MCAS i botten för att kunna avkoda tex Boxer eller ersätter de andra softCAMarn MCAS?

Frågar därför att jag fortfarande har problem(även med 120501) med frysningar/korrupta inspelningar och tänkte

prova något annat än MCAS om det nu är ett alternativ.

Posted · Report post

Har inte riktigt greppat MCAS vs. de andra softCAMs(XCAM, OSCAM, etc.): Behöver man alltid

MCAS i botten för att kunna avkoda tex Boxer eller ersätter de andra softCAMarn MCAS?

Frågar därför att jag fortfarande har problem(även med 120501) med frysningar/korrupta inspelningar och tänkte

prova något annat än MCAS om det nu är ett alternativ.

Jag använder inte de inbyggda kortläsarna så ofta till Boxer. När jag har haft kortet i så har jag inte märkt av några frysningar

(Kör kortet i CA-modul för att kunna se MPEG4 kanalerna)

Har du provat ta bort MCAS och installera om?

Finns även formatera användardata, men då försvinner alla pluginen du har installerade

Posted · Report post

Jag använder inte de inbyggda kortläsarna så ofta till Boxer. När jag har haft kortet i så har jag inte märkt av några frysningar

(Kör kortet i CA-modul för att kunna se MPEG4 kanalerna)

Har du provat ta bort MCAS och installera om?

Finns även formatera användardata, men då försvinner alla pluginen du har installerade

hmm, svårt att "avkoda" något svar utifrån min fråga ovan ur detta :)

Har provat flera versioner och även fabriksåterställning.

Försvinner BARA plugins om man använder formatera användardata?

Posted · Report post

Har du lagt in freetv+ addons så försvinner det också

Posted · Report post

Det jag märkt en lång tid är att denna mcas 120501 verkar tappa kort i den inbyggda läsaren för står jag på eurosport o går till nån annan kanal efter en tid så blir det krypterad kanal o jag måste starta om box eller dra ur kort o sätta in igen,men det med kort fungerar inte alltid utan slå box till power off sen start igen ?.

Posted · Report post

Har nu märkt att denna mcas 120501 gör att på min mb9 finns en bugg som gör box går ner i power off även om meny står av .