Sign in to follow this  
Followers 0

EPG igen....

6 posts in this topic

Posted · Report post

Har senaste dagarna haft problem med EPG. Jag har senaste mjukvaran, senaste bootloadern och senaste kanallistan från forumet. Jag använder ett USB minne för att spara EPG informationen.

Jag har växlat mellan att försöka köra utan något plugin för EPG men då laddas ingenting ned. Använder jag pluginet så laddas information ned och sparas men jag saknar information för ganska många kanaler.

Någon som har en utltratydlig guide om det är speciella kanaler man ska stå på för att epg uppdateringar ska fungera eller något annat speciellt man ska göra.

Tacksam för hjälp!

Posted · Report post

Prova senaste mjukvaran 1.11.07 som har släppts idag. Det ska fungera.

Posted · Report post

Prova senaste mjukvaran 1.11.07 som har släppts idag. Det ska fungera.

Senaste mjukvaran 1.11.07 funkar skitbra med EPG på Canal Digital via Motors, men jag har inte fått boxen att ta hem Viasats EPG via Viasat Motors...

Posted · Report post

Jodå, det ska fungera. La den på Viasat fotboll o viasats kanaler kom in också. (viasat fotboll o motor är de enda två kanaler som epgn inte kommer på konstigt nog)

Posted · Report post

EPG´n funkar fortfarande inte för mig. Får fortfarande bara 2 program (alltså det som sänds nu och nästa program) och man måste gå till kanalen man vill se, precis som innan, och den uppdaterar det väldigt mycket långsammare än förr!

Posted · Report post

EPG´n funkar fortfarande inte för mig. Får fortfarande bara 2 program (alltså det som sänds nu och nästa program) och man måste gå till kanalen man vill se, precis som innan, och den uppdaterar det väldigt mycket långsammare än förr!

Jag har också haft problem med att inte kunna hämta EG-data. I mitt fall var det så att på något konstigt sätt så var det frekvens och symbol-rate som ställde till det, tex så låg Motors TV på 10935, 24499.

Efter att jag lagt in den nya mjukvaran, fabriksåterställde jag boxen och sökte in transpondrar på nytt och nu funkar det alldeles utmärkt.