Sign in to follow this  
Followers 0

Installera xcam

5 posts in this topic

Posted · Report post

Vore strålande om någon kunde beskriva exakt hur man får igång xcam om det inte funkar efter att man följt anvisningarna i nfo:n

Kör newcam och innan jag installerar plugin:et i boxen byter jag ut newcamd.list mot min egna, som fö fungerar utmärkt med mgcamd, men av någon anledning ska man ju inte köra mgcamd i miraclebox 9.

När jag installerat xcam och ska starta den i plugin menyn står det bara att den inte har någon nätverksåtkomst eller att cardclient.conf är fel, har confat cardclient.conf och fått igång xcam men det är fortfarande krypterad kanal.

Det som stör mig är att det i nfo:n om xcam står att man endast ska behöva byta ut newcamd.list och sen ska allt fungera så bra.

Vad kan det vara för fel?

Posted · Report post

Hej Chruz,

har du fått till avkodningen? Fördelen med xcamd är att den klarar av att dekoda många olika samtidiga strömmar medan mgcamd bara tar en (ok, det går att få den att funka med fler med lite extra handpåläggning)

Du skriver att du bytt ut newcamd.list mot cardclient.conf. Innehållet i dom ser inte lika ut och filerna ska heller inte vara på samma ställen.

/var/keys/newcamd.list används av mgcamd och /var/etc/cardclient.conf används av xcamd. Lycka till

newcamd.list ser ut så här, du har givetvis andra parametrar:

CWS_KEEPALIVE = 300

CWS_INCOMING_PORT = 21000

CWS = server port1 user passw 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs

CWS = server port2 user passw 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs

och dina parametrar ska i cardclient.conf:

# (Inga mellanslag. Vill du skicka EMM ska första nollan vara en etta - dvs 1/0000/xxx.)

newcamd:server:port1:0/0000/0000:user:passw:0102030405060708091011121314

newcamd:server:port2:0/0000/0000:user:passw:0102030405060708091011121314

Posted · Report post

Fråga på det...

Som jag förstått det hela så används ju endast cardclient.conf filen...

Enligt beskrivningen så ska den inte ens behövas?

Omöjligt att ens starta xcam-klienten utan cardclient.conf.

Har jag både cardclient.conf och Newcamd.list så verkar den ändå bara använda cardclient.conf.

Testade detta genom att via telnet radera Newcamd.list under drift.

Lite förvirrande tycker jag då beskrivningen säger att man ska kopiera in fil beroende på vilken CAM som ska som ska användas.

Själv kör jag med xcamd och kör endast med cardclient.conf just nu.

Hur ska man få det att funka med endast Newcamd.list ?

Posted · Report post

Fråga på det...

Som jag förstått det hela så används ju endast cardclient.conf filen...

Enligt beskrivningen så ska den inte ens behövas?

Omöjligt att ens starta xcam-klienten utan cardclient.conf.

Har jag både cardclient.conf och Newcamd.list så verkar den ändå bara använda cardclient.conf.

Testade detta genom att via telnet radera Newcamd.list under drift.

Lite förvirrande tycker jag då beskrivningen säger att man ska kopiera in fil beroende på vilken CAM som ska som ska användas.

Själv kör jag med xcamd och kör endast med cardclient.conf just nu.

Hur ska man få det att funka med endast Newcamd.list ?

Jag är i samma sits. Vilket förhållande har xcamconfigure pluggen till xcamclient?

Måste xcamconfigure ändras om xcamclient har fått newcamd.list-filen inlagd?

Min visar just nu 20 tomma rader och jag vet ju inte om den måste visa nåt annat.

Posted · Report post

För att förtydliga lite: Min newcamd.list-fil funkar i mgcamd, men jag får ingen bild om jag gör exakt samma procedur i xcam. Varför?