Sign in to follow this  
Followers 0

NAS

11 posts in this topic

Posted · Report post

Hej undrar om någon vet hur jag ska göra för att komma åt min NAS i mitt nätverk från mboxen, har för info en d-link DNS-323.

Posted · Report post

Sök innan du fråga nästa gång! viewtopic.php?f=13&t=41

Ett annat alternativ kan ju vara att ansluta med usb.

Började med att försöka få kontakt med min NAS enligt den manualen, men eftersom jag inte lyckades så kastade jag ut frågan här, varför köra med USB hårddisk då jag har en NAS med dubbla 1TB diskar på.

För info så kör jag min dator trådlöst till min router & har sedan kabel mellan router & övriga enheter.

Posted · Report post

Då borde du ju ha frågat i den tråden! Läs igenom alla inlägg så får du det säkert att funka. Angående usb så menade jag att du kunde dra en usb sladd från din NAS till boxen men förstår om du vill köra trådlöst (och du kanske inte har usb möjlighet från din NAS), det var bara ett alternativ jag sa...

Posted · Report post

Hej

Jag kör med en Netgear Readynas duo och det borde vara på samma sätt.

Gå in i lagringdhanteraren om det står USB gå till höger och det står nätverksenhet gå sedan ner till nätverksinstallation tryck OK i fältet mapp slå in nasen ip adress följd av den mapp du vill nå exempelvis

192.168.0.115/media/inspelat om du har användarnamn och lösen ord lägg in dem gå sedan till anslut och tryck OK.

Då ska du förhoppningsvis vara inne, jag har en nas ansluten till två boxar och det funkar kanon.

Posted · Report post

Anslöt min NAS igår till M9:an och det fungerar helt utan problem...

Alla mina inspelningar sparas nu direkt till NAS

Kanoners 8-)

Posted · Report post

Hej

Jag kör med en Netgear Readynas duo och det borde vara på samma sätt.

Gå in i lagringdhanteraren om det står USB gå till höger och det står nätverksenhet gå sedan ner till nätverksinstallation tryck OK i fältet mapp slå in nasen ip adress följd av den mapp du vill nå exempelvis

192.168.0.115/media/inspelat om du har användarnamn och lösen ord lägg in dem gå sedan till anslut och tryck OK.

Då ska du förhoppningsvis vara inne, jag har en nas ansluten till två boxar och det funkar kanon.

Denna "guide" ska få det att funka! Är så jag kopplat upp mig mot min HTPC som får agera "NAS"

Posted · Report post

Har försökt ett antal timmar att få kontakt via Samba med en D-link DNS 323 och det verkar helt omöjligt, både från en MB 8 samt en Tvix 6500. Har lagt in regler för båda med inloggning via lösenord samt matchat workgroup. Kommer in i NASen via utforskaren i datorn men det går inte adressera genom "smb://192.168.0.13/" i explorer.

Nån som har fått igång en DNS 323 eller vet hur?

Posted · Report post

Löste sig genom att lägga in senaste loader samt SW för MB:en via USB. Tvixen har egna krav vad mappar och lösenord får heta så det löste sig med...

Posted · Report post

Tråden verkar ha kallnat så jag lånar den lite.

Ni som sparar till NAS... fungerar det att köra trådlöst? :?: