Sign in to follow this  
Followers 0

M6 Plus - ENIGMA 2 - PKT Nebula 3 - Multiboot

97 posts in this topic

Posted · Report post

ENIGMA 2 - PKT NEBULA V3

Miraclebox 6 Plus HD

post-2-13687467507469_thumb.jpg

Nu kan du installera Enigma 2 i din Miraclebox 6 Plus HD utan några som helst problem. Allt du behöver är en USB-sticka. Provat den lite och verkar väldigt snabb och stabil. Ej provat med extern HDD via USB-hubb. Fördelen med E2 på MB6Plus och Multiboot utgåva är att du kan gå tillbaka till originalmjukvaran utan att behöva flasha om enheten igen. Ta bara ut minneskortet med Enigma 2 eller avaktivera E2-läge helt (se info nedan).

=======================================

INSTALLATION

Detta behöver du:

- USB-sticka (FAT32)

- Bootloader 7.06

- PKT NEBULA V3 M6Plus Enigma 2

Så här installerar du E2 Multiboot i din Miraclebox:

1. Börja med att uppgradera Bootloadern till 7.06. Lägg över bootloadern på en USB-sticka (FAT32-formaterad och på rooten) och stoppa in i mottagaren medan den är strömlös. Starta med knappen CH UPP på frontpanelen intryckt tills "SCAN" dyker upp på displayen. Vänta till meddelande "COMPLETE" dyker upp och starta därefter om.

2. Lägg över filerna uImage och root.img på en USB-sticka/-hårddisk som även den ska vara FAT32-formaterad.

3. Aktivera E2-läge genom att hålla i CH NED-knappen på fronten tills du ser meddelandet "ON" på displayen.

4. Enigma 2 borde boota upp. :)

AKTIVERA/AVAKTIVERA E2-LÄGE (MULTIBOOT)

Aktivera E2-läge: Håll i CH NED-knappen på fronten tills du ser meddelande "ON" på displayen

Avaktivera E2-läge: Håll i CH NED-knappen på fronten tills du ser meddelande "OFF" på displayen

SOFTCAM

Du kan enkelt ladda ner en softcam direkt i mjukvaran. Mgcamd m.m. finns alla i listan.

1. Gå till "Plugins" antingen via blå knapp i TV-läge eller via menyn.

2. Tryck grön knapp "Ladda ner Plugins" och gå till "emu". Välj valfri CAM att installera.

3. För att aktivera/starta valfri CAM går du till PKTeam BluePanel väljer önskad CAM och startar med grön knapp.

FTP

Login/username: root

Password: pkteam

.

Posted · Report post

För mig som är lite nybörjare på det här området, kan nån förklara fördelarna med enigma?

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Posted · Report post

Det är väl mer för de som är vana Dreambox-användare samt att du har en större frihet i gränssnitt, bra EPG-plugins m.m.

Posted · Report post

Det är väl mer för de som är vana Dreambox-användare samt att du har en större frihet i gränssnitt, bra EPG-plugins m.m.

Okej så för att förklara det kort så kör Dreambox Enigma? :-)

Tack för uppladdningen Miracleadmin :-)

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Posted · Report post

Funkar denna till M6 Hd, om inte är det nån som kan fixa..

Posted · Report post

Fungerar det bra att köra denna version av Enigma 2 på miraclebox? Jag är sugen på att prova men jag drar mej för att uppdatera bootloadern. Kan man återställa bootloadern till L705 om man inte är nöjd.

Posted · Report post

Helt underbart, det kom en ljunsglimit i höstmörkret :)

änltligen kan man köra alla plugins som man saknat.

rockar på riktigt bra förövrigt.

monterat 3 olika nätverksdiskar och kört in ett antal plugins och allt bara rullar på.

Posted · Report post

Helt underbart, det kom en ljunsglimit i höstmörkret :)

änltligen kan man köra alla plugins som man saknat.

rockar på riktigt bra förövrigt.

monterat 3 olika nätverksdiskar och kört in ett antal plugins och allt bara rullar på.

Posted · Report post

Någon som vet om detta kommer att komma till "vanliga" MB6 HD?

Anledningen till frågan är att jag skulle vilja streama live tv, därav enigma suget :)

Posted · Report post

Så som sagt kan man videostreama med e2 + den har webinterface har ja rätt?

Posted · Report post

Hur ska vi ladda ner Cccam filen? Det står inte på listan!

Posted · Report post

Måste man ha i usb:n varje gång man vill använda enigma2? och går det att använda usb-hubb på mb6plus?

Posted · Report post

Måste man ha i usb:n varje gång man vill använda enigma2? och går det att använda usb-hubb på mb6plus?

Ja o ja :)

Posted · Report post

Hur ska vi ladda ner Cccam filen? Det står inte på listan!

Cccam.list i var/keys

Posted · Report post

Så som sagt kan man videostreama med e2 + den har webinterface har ja rätt?

Ja, du har förstått det rätt :)

Posted · Report post

Tja! Jag får Er 13 på min miraclebox när jag försöker uppdatera bootloadern?? har detta hänt någon mer ? Har sökt lite på nätet men hittar inget om det.. Är det någon som vet varför det inte går att uppdatera?

Posted · Report post

"1. Börja med att uppgradera Bootloadern till 7.06. Lägg över bootloadern på en USB-sticka (FAT32-formaterad och på rooten) och stoppa in i mottagaren medan den är strömlös. Starta med knappen CH UPP på frontpanelen intryckt tills "SCAN" dyker upp på displayen. Vänta till meddelande "COMPLETE" dyker upp och starta därefter om."

För mig dök aldrig meddelandet "COMPLETE" upp utan "END" blinkade.... resultatet är detsamma :) .

Men vad för sticka ska man ha? Har provat med 2 olika men de verkar vara sega för om jag ser på en HD-kanal så börjar bilden hacka efter en stund - upplever det som att det beror på stickan... Några förslag?

Posted · Report post

Tja! Jag får Er 13 på min miraclebox när jag försöker uppdatera bootloadern?? har detta hänt någon mer ? Har sökt lite på nätet men hittar inget om det.. Är det någon som vet varför det inte går att uppdatera?

Jag får också detta felmeddelande när jag försöker installera bootloader. Har provat med tre olika fabrikat av USB-minnen.

(Kör ver 2.11.07)

Posted · Report post

Jag får också detta felmeddelande när jag försöker installera bootloader. Har provat med tre olika fabrikat av USB-minnen.

(Kör ver 2.11.07)

Jag hittade felet.

Tydligen datorbaserat. Jag använde en PC istället för Mac när jag kopierade ut bootloadern, då funkade det.

Trots att i båda lägen var USB FAT32-formaterat...

Posted · Report post

Jag hittade felet.

Tydligen datorbaserat. Jag använde en PC istället för Mac när jag kopierade ut bootloadern, då funkade det.

Trots att i båda lägen var USB FAT32-formaterat...

Tack för svaret :) ska testa om de funkar !