Sign in to follow this  
Followers 0

Programering natten till vintertid

4 posts in this topic

Posted · Report post

Jag undrar om någon vet hur boxen reagerar på vintertid?

Jag följer MotoGP och denna helgen så är dom i australien och kör.

Detta innebär att jag får programmera väldigt tidigt på morgonen på söndag.

Min fråga är då.. Har boxen själv ändrat sig till vintertid?

Ska den stå i på under natten eller i standby läge?

Tack!

Posted · Report post

Sorry för sent svar.

Jag chansade inte. Jag slog över till manuell tidsinställning och backade klockan.

Posted · Report post

Vet inte hur ändring från sommartid till vintertid fungerar med M8. När det gäller M9 så ändras INTE tiden automatiskt då mottagaren är i läge standby (i det läge då klockan visas i displayen) men efter att mottagaren startats upp ändras tiden automatiskt från sommartid till vintertid. Med andra ord så räcker det att starta upp M9 och därefter försätta M9 i standbyläge igen för att få rätt tid. Om du har ställt in timerinspelningar då det var sommartid och inspelningarna ska utföras då det är vintertid och mottagaren har varit i standbyläge hela tiden däremellan misstänker jag att det kan bli fel så vida inte mottagaren direkt känner av och ändrar tiden vid uppstarten för timerinspelningen som sker en timma för tidigt om ingen ändring utförs. Har inte själv testat att utföra timerinspelningar i samband med skifte från sommartid till vintertid eller tvärtom. Det känns som att det kan bli större problem vid timerinspelning i samband med skifte från vintertid till sommartid eftersom mottagaren då troligtvis startar upp en timma försent och då är det för sent att ändra tiden.