Sign in to follow this  
Followers 0

Uppdatering 2.11.30

5 posts in this topic

Posted · Report post

Jag blir alldeles matt på buggar och skit. Efter uppdatering slutade Epg att fungera. När jag växlar mellan kanalerna dvs mellan kanaler som ligger på olika satteliter så får jag meddelande ingen signal. Då måste jag starta om boxen och signal å styrka ligger på 100%. eller så är det mina nya fina switchar som är skit. Har pratat med mina kompisar som köpte samma grejer före jul och alla har samma problem. Finns det någon lösning på det här problemet?

Posted · Report post

det är bara att inse att MB aldrig blir nån hit.....ska du ha nåt som alltid fungerar å slippa krabb så satsa på DM

Posted · Report post

Jag känner inte alls igen det där, tycker att mina mb6 och mb6+ funkar bättre än någonsin nu. Kör 2.11.30 och senaste XCam. Upplever inga problem alls. När det gäller diseqswitchar så gör i alla fall satpro.se gällande att vissa produkter inte passar linuxboxar...inkl. DB. Jag använder sådana här http://www.satpro.se/default.asp?id=960 ... &ucat_nr=0

Posted · Report post

Kan mycket väl vara switchen som är problemet. Jag använder mig av ett gammalt parabolpaket med två huvuden och nokiaswitch. Min DM500 vägrade nio gånger av tio att switcha huvud. Man var tvungen att byta kanal fram å tebaka tills den switchade. Efter att jag bytte till Miraclebox så fungerade det tillfredställande men jag måste välja Tone A/B under DISEqC-inställningarna.

Posted · Report post

Nu har jag konstaterat att det är switchen som krånglar. Lånade en ny och det fungerade helt perfekt