M9 - V2.11.34 / V2.11.34 CI+

89 posts in this topic

Posted · Report post

Nu ska jag klaga lite för

i kväll blev jag förbannad.

Jag ställde in inspelning på kanal 6 klockan 21.

Jag stälde också i uppspelning på kanal 1 klockan 21.

När jag gjorde detta tittade jag på en annan kanal samtidigt som jag arbetade lite på datorn.

När klockan blev 20:57 kom skylten upp om inspelning klockan 21.

Upp kom också skylten om uppspelning av kanal 1 som jag hade begärt.

Men jag satt och tittade på datorn och den förb.... uppspelningsfunktionen hade ju "Nej" som default, vilket jag anmärkt på tidigare, men inte tänkte på nu. Detta gjorde att jag missade programmet eftersom jag var sysselsatt med datorn.

ÄNDRA DEFAULT TILL "JA".

Jag har ju redan bestämt att jag vill ha det så!

Posted · Report post

Jag behövde aldrig ävlas nånting med USB-stickan: Efter att framgångsrikt uppdaterat till v2.11.30 och startat upp några timmar senare så kom automatiskt en trevlig fråga om att det fanns en uppdatering av firmware till 2.11.34 genom nätverket!

Mycket smidigt. Jag väntade med uppgraderingen tills efter hockeyn. Uppgraderingen gick utmärkt.

MB9an är min vän.

:D

Mvh,

LordB

Posted · Report post

När man har inspelning på och stänger av boxen så får man en fråga om man vill avsluta inspelningen och tre alternativ Ja, Nej eller avbryt. Nu funkar det att ta nej och boxen stängs av och fortsätter att spela in men det verkar som den kopplar ner wifi, Internet uppkopplingen eller om det är pluginet xcam som slutar funka.

Posted · Report post

Varför inte redigera direkt i boxen går rätt smidigt

Meny/Systemverktyg/Kanahantering

Välj: Visa/dölj favoritlista välj ett namn t.ex.” Mina favoriter” på din favorit lista

Tryck ”ok” på alla kanaler du vill ha i din favoritlista

Klart

Går ur menyn tryck FAV knappen välj din ”Mina favoriter” favoritlista

Tryck meny /Huvudmeny Systemverktyg / Kanalhantering

Välj ”Flytta kanaler”

Flytta markören till den kanalen du vill flytta tryck ”OK”

Flytta markören sedan till den plats du vill ha kanalen tryck ”grönknapp”

Går bra att flytta flera kanaler samtidigt

Exit

Klart!

Försöker redigera kanaler precis som ovan. Och då menar jag EXAKT som ovan. "flytta kanaler" går inte att välja. Den är bara grå oavsett vilken kanallista eller vilket anpassningsläge jag står i. Har MB9 v2.11.34

Har flyttat på det här sättet i MB8an utan problem.

Nån som har förslag/tips/tricks/lösningar?

Mvh,

Posted · Report post

Försöker redigera kanaler precis som ovan. Och då menar jag EXAKT som ovan. "flytta kanaler" går inte att välja. Den är bara grå oavsett vilken kanallista eller vilket anpassningsläge jag står i. Har MB9 v2.11.34

Har flyttat på det här sättet i MB8an utan problem.

Nån som har förslag/tips/tricks/lösningar?

Mvh,

Kolla om du har LCN på

"OK" "blåknapp" välj AV på LCN

Om den står AV prova att välj PÅ och gå ur och sedan välj AV

Posted · Report post

Kolla om du har LCN på

"OK" "blåknapp" välj AV på LCN

Om den står AV prova att välj PÅ och gå ur och sedan välj AV

Japp, den var PÅ.

Problemet löst! Det hade jag aldrig listat ut själv - Tack OA22!!!

Posted · Report post

Jag provar att fråga här eftersom jag med flera inte fått något svar i en annan tråd.

Av någon anledning kan jag inte hämta den här versionen från nätet via boxen, så då undrar jag om jag kan lägga filen på min interna hdd, om det går var ska jag lägga den?

MVH

Posted · Report post

Jag provar att fråga här eftersom jag med flera inte fått något svar i en annan tråd.

Av någon anledning kan jag inte hämta den här versionen från nätet via boxen, så då undrar jag om jag kan lägga filen på min interna hdd, om det går var ska jag lägga den?

MVH

Bästa och säkraste sättet att uppdatera huvudprogramvaran i M9 är via USB.

Ladda hem programvaran från http://www.miraclebox.se/downloads.html och packa upp filen innan du för över den till ett helt tomt USB-minne. Sätt USB-minnet i M9:s front USB uttag varefter M9 identifierar minnet och det kommer upp en ruta där du kan välja att installera ny huvudprogramvara. Efter att huvudprogramvaran har installerats gör en fabriksåterställning. OBS! Glöm ej att spara inställningar och kanallista innan du börjar uppdatera programvaran om du inte vill göra om alla inställningar från början, efter fabriksåterställning kan du välja att återfå sparat läge så att du slipper göra om alla inställningar.

Posted · Report post

Bästa och säkraste sättet att uppdatera huvudprogramvaran i M9 är via USB.

Ladda hem programvaran från http://www.miraclebox.se/downloads.html och packa upp filen innan du för över den till ett helt tomt USB-minne. Sätt USB-minnet i M9:s front USB uttag varefter M9 identifierar minnet och det kommer upp en ruta där du kan välja att installera ny huvudprogramvara. Efter att huvudprogramvaran har installerats gör en fabriksåterställning. OBS! Glöm ej att spara inställningar och kanallista innan du börjar uppdatera programvaran om du inte vill göra om alla inställningar från början, efter fabriksåterställning kan du välja att återfå sparat läge så att du slipper göra om alla inställningar.

Går det att göra via hdd'n?

Posted · Report post

Hej!

Jag undrar om det är någon fler än jag som lider av försvunna serieinspelningar?

När jag från EPG ställer in en serieinspelning så ser allt rätt ut, inspelningen finns i timerlistan o.s.v.

Efter någon dag är nästan alla serieinspelningar puts väck. Ibland är timerlistan helt tom.

Jag undrar också om någon vet vart timerfilen ligger.

/Roger

Posted · Report post

Hej!

Jag undrar om det är någon fler än jag som lider av försvunna serieinspelningar?

När jag från EPG ställer in en serieinspelning så ser allt rätt ut, inspelningen finns i timerlistan o.s.v.

Efter någon dag är nästan alla serieinspelningar puts väck. Ibland är timerlistan helt tom.

Jag undrar också om någon vet vart timerfilen ligger.

/Roger

Hade samma problem. Hittade ingen lösning dock.

Posted (edited) · Report post

Serie-timere "forsvinder", hvis der ikke kan sættes flere timere ved check af EPG - det vil sige, når der optages fra en serietimer, så tjekkes, der for nye "serietimere" - Hvis der ikke findes et "match", så slettes "headserietimer" :wacko: . Det giver f.eks. problemer, hvis programmet sendes 1 gang om ugen, men der kun findes data for 5 dage i EPG....

Edited by miri

Posted · Report post

Aha, tack.

Kan det möjligtvis finnas en QD lösning på detta?

Vet någon vart timerfilen ligger?