Sign in to follow this  
Followers 0

M6 / M6 Plus - V2.11.34 / V2.11.34 CI+

16 posts in this topic

Posted · Report post

MJUKVARA V2.11.34

Miraclebox 6 HD / 6 Plus HD

Det känns som de fyra buggar som fanns är nu åtgärdade!

Utgåveinformation V2.11.34:

- Youtube fungerar igen

- Fel med undertexter eller felaktiga vid inspelningar fixat

- Meddelande om "Ingen signal" efter omstart åtgärdat

- Fel med att du ej kan stänga av mottagare vid inspelning åtgärdat

Ladda hem:

M6: http://miraclefiles.net/index.php?download=130

M6 Plus: http://miraclefiles.net/index.php?download=131

Med CI+: http://www.miraclebox.se

Posted · Report post

Är det någon mer än jag som har fått problem med

* krypterad kanal

* ingen signal

* ljudet försvinner

Jag måste starta om boxen varje gång det händer och ljud och bild för den/de kanalerna kommer tillbaka.

Pratade med en till om problemet och han backade uppdateringen och problemet försvann.

Posted · Report post

Nej det kan jag inte påstå, däremot tycker jag att EPG:n blivit sämre.

Den fungerade nästan felfritt ett tag med 2.11.30 för mig

Jag kan stega genom kanallistan och få uppdaterad information för kanalerna, men efter ett tag?

så försvinner infon om vad det är för program på respektive kanal, gissar att det är när kanalen byter program och EPG:n inte uppdateras med nytt program förrens jag byter till respektive kanal.

Det största problemet jag har med boxen är just epg:n

Jag har ställt in följande för EPG

Tidsintervall för EPG = 1:00

Hämta xmlEPG automatiskt = på

Spara EPG-data till enhet = Nätverksenhet

EPG i viloläge = på

/.ray!

Posted · Report post

Hämta xmlEPG automatiskt = på

/.ray!

Välj AV

Posted · Report post

För mig och en bekant som har M6- och M6 plus-boxar har undertextproblemen kommit tillbaka och blivit värre. På CMores HD-kanaler i synnerhet. Textning försvinner och trycker man på subtitle händer inget. Bara att starta om boxen. Då funkar det ett tag och man kan få upp subtitlemenyn igen. Men rätt vad det är fryser eller försvinner textningen och subknappen är verkningslös. Någon mer som upplevt samma problem?

Posted · Report post

För mig och en bekant som har M6- och M6 plus-boxar har undertextproblemen kommit tillbaka och blivit värre. På CMores HD-kanaler i synnerhet. Textning försvinner och trycker man på subtitle händer inget. Bara att starta om boxen. Då funkar det ett tag och man kan få upp subtitlemenyn igen. Men rätt vad det är fryser eller försvinner textningen och subknappen är verkningslös. Någon mer som upplevt samma problem?

Jag kan bekräfta samma textningsproblem på CMores HD.

Funkade äntligen bra i 2.11.30 efter föregående uppdatering.

Ska man behöva gå tillbaka till v2.11.30 :?

Posted · Report post

Kanske behövs fler betatestare? Anmäler mitt intresse härmed.

Posted · Report post

Kan också bekräfta att text problemen kom med nya uppdateringen. Så jävla surt att när några saker fixas så kommer det nya buggar :-(

Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2

Posted · Report post

Hur gör man för att trigga fram undertextproblemet. Jag har inte märkt av det än. Har en m6plus med V2.11.34, senaste xcam och egen kanallista. Förutom xcam så har jag inga andra nedladdade plugin. Boxen är inte perfekt men den har blivit bättre med senaste programvaran. Men min favorit var V2.10.67. Lite märkligt att inte alla boxar har problem. Skiljer det på hårdvaran eller finns det olika loader? Min loader heter L705.

Posted · Report post

Hur gör man för att trigga fram undertextproblemet. Jag har inte märkt av det än. Har en m6plus med V2.11.34, senaste xcam och egen kanallista. Förutom xcam så har jag inga andra nedladdade plugin. Boxen är inte perfekt men den har blivit bättre med senaste programvaran. Men min favorit var V2.10.67. Lite märkligt att inte alla boxar har problem. Skiljer det på hårdvaran eller finns det olika loader? Min loader heter L705.

Sätt på tex, C more first Hd eller nån annan c more hd film kanal och vänta lite

Posted · Report post

Sätt på tex, C more first Hd eller nån annan c more hd film kanal och vänta lite

Har inte Cmore men övriga HD kanaler med DVB textning verkar fungera som det ska på min MB6

Posted · Report post

Har nu provat C-more hd och visst blir texten oläsbar. Det sker vid timeshift och inspelat material. Texten kommer upp men man kan bara gissa vad det står. Vid vanlig "live"-visning verkar textningen fungera. Dock laggar min box efter att jag byter från hd-kanal och boxen måste startas om. Jag som trodde att boxen var bra nu. Gissa min besvikelse...

Posted · Report post

Textningen skiter sig även vid vanlig livevisning för mig, men det gäller bara CMores HD-kanaler. Jag backade till 2.11.30 och då funkar det igen. Bara för att testa ytterliggare en gång till smackade jag in 2.11.34 igen och då med USB-sticka, före det formaterade jag användardata samt gjorde fabriksåterställning. Men problemet kom tillbaka. Nu kör jag 2.11.30 igen och lär stanna där tills något nytt kommer. För övrigt använder jag senaste versionen av XCam, om det skulle ha någon betydelse i sammanhanget.

Posted · Report post

Textningen skiter sig även vid vanlig livevisning för mig, men det gäller bara CMores HD-kanaler. Jag backade till 2.11.30 och då funkar det igen. Bara för att testa ytterliggare en gång till smackade jag in 2.11.34 igen och då med USB-sticka, före det formaterade jag användardata samt gjorde fabriksåterställning. Men problemet kom tillbaka. Nu kör jag 2.11.30 igen och lär stanna där tills något nytt kommer. För övrigt använder jag senaste versionen av XCam, om det skulle ha någon betydelse i sammanhanget.

Hur gör man för att köra in den gamla programvaran igen ?

Tar mottagaren emot en äldre programvara än den som redan är installerad ?

Posted · Report post

Hej, du gör på samma sätt som när du uppdaterar. Lägg 2.11.30 på ett usbminne som vanligt.

du kommer att få en fråga om du verkligen vill fortsätta eftersom programvaran är äldre än den som är installerad. tryck ok fortsätter installationen.

Lycka till ;)

Posted · Report post

Hej, du gör på samma sätt som när du uppdaterar. Lägg 2.11.30 på ett usbminne som vanligt.

du kommer att få en fråga om du verkligen vill fortsätta eftersom programvaran är äldre än den som är installerad. tryck ok fortsätter installationen.

Lycka till ;)

Det var precis det svar jag önskade, tack för det :D