Sign in to follow this  
Followers 0

Återställa lösenord / root-konto?

3 posts in this topic

Posted · Report post

Hej, "någon" har lyckats byta l/pw för mitt root konto till boxen och jag undrar

hur/om man kan återställa det?

Boxen är en MB 6 HD Plus, jag har kikat lite på *GUIDE* Få igång en Miraclebox som inte bootar/strular

men där finns inget för MB 6 Plus boxen, testade med att boota boxen med USB minne laddat med "Flash.v6.Fix.MIRACLEBOX.6.HD.ird" och höll in chnl-up tills boxen började läsa minnet.

Efter att den läst hela filen från USB-minnet får jag "0x10 System ID not match" och där tar det stopp.

Det hjälper inte att installera om mjukvaran.

Posted · Report post

Hej, "någon" har lyckats byta l/pw för mitt root konto till boxen och jag undrar

hur/om man kan återställa det?

Boxen är en MB 6 HD Plus, jag har kikat lite på *GUIDE* Få igång en Miraclebox som inte bootar/strular

men där finns inget för MB 6 Plus boxen, testade med att boota boxen med USB minne laddat med "Flash.v6.Fix.MIRACLEBOX.6.HD.ird" och höll in chnl-up tills boxen började läsa minnet.

Efter att den läst hela filen från USB-minnet får jag "0x10 System ID not match" och där tar det stopp.

Det hjälper inte att installera om mjukvaran.

Meny

Inställningar / Systemverktyg / Lagringshantering

Välj: Nuvarande enhet: Användare

Välj: Formatera

Du får installera om plugin.

Resultat: /var formateras om med nytt filsystem och kopierar in en standard: /var/etc/passwd

plus mycket annat.

Kallas även : Formatera användardata i äldre FW versioner för MB.

/Mvh Ants war :)

Posted · Report post

Tackar för infon men "någon" var vänlig nog att berätta vad det var för lösen som var satt.

Bara att logga in med telnet och ändra tillbaka med passwd

/.ray!