Sign in to follow this  
Followers 0

Finskt och svenskt Canal Digital

7 posts in this topic

Posted · Report post

Hej,

Jag är ganska så ny vad gäller satellit tv men har nu skaffat en Miracelbox 8 samt canaldigital från Finland samt ett programkort från Sverige också från canaldigital.

Jag har ännu inte lyckat få dessa 2 kort att fungera i MB vad kan felet vara? Är väldigt tacksam för svar! Som sagt är jag ännu inte så insatt i dessa boxar eller annan utrustning som kan behövas.

Posted · Report post

Installerat "multicas"? Om inte se tråden "softcam/cams". Borde fungera även med finskt kort.

Posted · Report post

Hej igen.

Kan någon hjälpa med inställningarna? Jag har ett LNB med 4 utgångar original från CD men behöver jag använda fler än 1 utgång för att kunna använda både de finska och svenska kortena från CD? Isåfall hur ser inställningarna ut om jag måste använda en DiSEq switch?

Posted · Report post

Nu har jag hittat alla kanaler och så började jag sortera upp kanal listan och när de var gjort och jag skulle titta igenom listan så dyker de upp KRYPTERAD KANAL. Stänger man av boxen en stund så fungerar allt igen men så dyker de upp igen.

Jag har installerat V1.11.07 samt multicas 121119

Posted · Report post

Nu har jag hittat alla kanaler och så började jag sortera upp kanal listan och när de var gjort och jag skulle titta igenom listan så dyker de upp KRYPTERAD KANAL. Stänger man av boxen en stund så fungerar allt igen men så dyker de upp igen.

Jag har installerat V1.11.07 samt multicas 121119

Slå av intern kortläsare i CAS menyn. Slå 1407 på fjärrkontrollen när du är inne i CAS så dyker valet upp :-)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Posted · Report post

Tack för tipset men den var redan avslagen.

Så tyvärr så kvarstår problemet ibland fungerar de ca 1 dygn och sedan börjar de jävlas igen.

Posted · Report post

Tack för tipset men den var redan avslagen.

Så tyvärr så kvarstår problemet ibland fungerar de ca 1 dygn och sedan börjar de jävlas igen.

Testat oscam?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2