Sign in to follow this  
Followers 0

Homesharing MB Premium till övriga MB

16 posts in this topic

Posted · Report post

Kan någon göra en bra utförlig guide ,eller berätta vilken man skall använda ..??

Posted · Report post

Det ska komma i kommande vecka ett uppdaterat forum med mycket smått och gått till Premium och de andra modellerna.

Posted · Report post

Det ska komma i kommande vecka ett uppdaterat forum med mycket smått och gått till Premium och de andra modellerna.

Det tackar vi för,ser fram emot nästa vecka

Mvh sniper

Posted · Report post

Hoppas det kommer någon fix för signalproblemen också, kan inte ens använda min Premium 2xS2 box :(

Har bild i några sekunder sedan blir det svart i rutan och "Ingen signal" kommer upp,

Får heller inte timeshift att fungera provat två olika hårddiskar men ingen går att "Montera" och när man ska formatera så går inte det heller.

märkte också att båda Tuners blir väldigt varma. men det är kanske normalt

När informationen kom om denna box så tänkte man wow nu kanske det kommer en box som kan ersätta min MB9 som inte fungerat som jag vill, men Premium boxen fungerar ju inte ALLS.

Blir kanske att reklamera istället och dras med MB9´an :(

Posted · Report post

Hoppas det kommer någon fix för signalproblemen också, kan inte ens använda min Premium 2xS2 box :(

Har bild i några sekunder sedan blir det svart i rutan och "Ingen signal" kommer upp,

Får heller inte timeshift att fungera provat två olika hårddiskar men ingen går att "Montera" och när man ska formatera så går inte det heller.

märkte också att båda Tuners blir väldigt varma. men det är kanske normalt

När informationen kom om denna box så tänkte man wow nu kanske det kommer en box som kan ersätta min MB9 som inte fungerat som jag vill, men Premium boxen fungerar ju inte ALLS.

Blir kanske att reklamera istället och dras med MB9´an :(

Jag håller med om att premium modellen verkar vara riktigt usel just nu och min kännsla är att det tyvärr sitter i hårdvaraukomponenterna. Jag har också problem med signalen, den tappar när man byter emellan satelliterna. Och som jag beskrev i en tråd (som verkar vara borttagen nu - känsligt eller?) att kylflänsarna på tuners ser klenare/billigare ut än i 9:an.

Förhoppningsvis är det mjukvarubuggar och att det går att få ordning på, på den så kallade premium boxen.

Har kopplat in 9:an igen och den är riktigt stabil i jämförelse. Får dessutom 20% starkare signal mot Sirius som exempel.

Posted · Report post

Ja min tråd togs bort :( skön "support"...

Kommer nog reklamera om jag inte får en lösning snart.

Det fungerade fint för mig i en vecka ungefär. Men i förrgår la den av plötsligt.

Enda sättet att få bild är genom att gå till satsökning när man har" ingen signal" och manuellt justera lite i inställningarna. Detta gör att man får bild igen.

Jag anar både kass hårdvara och eventuellt bugging mjukvara. Riktigt tråkigt. Hade höga förhoppningar om Premium-modellen. På M9an strulade EPG sjukt mycket men hade jag alltid bra bild. Nu är det tvärtom, perfekt EPG, men ingen bild :(

Obs menar inte att svärta ner Miraclebox utan jag hoppas dessa rapporter tas dom en ordentligt trigger att fixa vad än det nu är fel på.

Posted · Report post

Ja min tråd togs bort :( skön "support"...

Kommer nog reklamera om jag inte får en lösning snart.

Det fungerade fint för mig i en vecka ungefär. Men i förrgår la den av plötsligt.

Enda sättet att få bild är genom att gå till satsökning när man har" ingen signal" och manuellt justera lite i inställningarna. Detta gör att man får bild igen.

Jag anar både kass hårdvara och eventuellt bugging mjukvara. Riktigt tråkigt. Hade höga förhoppningar om Premium-modellen. På M9an strulade EPG sjukt mycket men hade jag alltid bra bild. Nu är det tvärtom, perfekt EPG, men ingen bild :(

Obs menar inte att svärta ner Miraclebox utan jag hoppas dessa rapporter tas dom en ordentligt trigger att fixa vad än det nu är fel på.

Riktigt tråkigt , men skönt på ett sätt att fler verkar ha samma problem. Eller egentligen inte då det verkligen är problem med den.

Ja vad är viktigast att kunna titta på kanalerna eller på EPG:n :lol::(

Posted · Report post

Fler borde nog skicka ett brev / email till Miraclebox själva om detta fel. Är nog rätt säker på att dom läser detta forum, men kanske inte tar det som skrivs här på allvar.

Så jag kommer kontakta dom idag och se vad för svar man får.

Posted · Report post

Fler borde nog skicka ett brev / email till Miraclebox själva om detta fel. Är nog rätt säker på att dom läser detta forum, men kanske inte tar det som skrivs här på allvar.

Så jag kommer kontakta dom idag och se vad för svar man får.

Jag kommer också att kontakta miraclebox, har just nu en produkt som inte ens jag kan använda,

Men ska test lite mer så man kan få till en utförlig felbeskrivning.

Posted · Report post

Lösning i sikte! Jag PM:ar er som har Premium med vad ni ska göra. :)

Posted · Report post

Ja, då var det som jag misstänkte ;) Hoppas nu detta löser problemen!

Posted · Report post

Kan man få ta del av informationen ni sitter på? Har en Premium hemma just nu som jag ska kika på åt min chef och vill inte gå på samma "mina" som ni.

// Mvh Coolingen.

Posted · Report post

Kan man få ta del av informationen ni sitter på? Har en Premium hemma just nu som jag ska kika på åt min chef och vill inte gå på samma "mina" som ni.

// Mvh Coolingen.

Det sitter undermåliga tuners i boxen, som de nu ska byta ut. Kunder som redan köpt boxen får nya tuners hemskickade om man kontaktar info@miraclebox.se

Posted · Report post

Fick mina igår och dom verkar helt klart lira bättre. :) Ingen aning vad som är skillnaden då de har typ samma artikelnummer.

Posted · Report post

Fick mina igår och dom verkar helt klart lira bättre. :) Ingen aning vad som är skillnaden då de har typ samma artikelnummer.

Fick också mina igår. Tänkte samma sak som du, men de verkar ju fungera. Än iaf ;)