Sign in to follow this  
Followers 0

Miraclebox Premium

8 posts in this topic

Posted · Report post

Hej!

Vore det inte fint att skapa en egen avdelning för Miraclebox Premium?

Eftersom MB9 i mina ögon varit rätt "skakig" från början till dags dato vore det fint att läsa vidare diskussioner angående den nya MBP.

Måhända kan någon lycklig? ägare av MBP dela med sig av sina erfarenheter.

För min egen del kan det vara av intresse då kära fru anser att MB9 hör hemma på Må sopstation.

VU+ eller MBP  det är frågan!

/R

Posted · Report post

Kommer till imorgon :) Ville fixa allt annat så länge

Posted · Report post

Då hoppas jag innerligen att där kommer en guide för homesharing där man kör MBP som server mot övriga MB boxar.Det är inte självklart för alla hur man gör detta .Där måste ju vara någon som kan detta på sina fem fingrar ,som lite snabbt kan sätta ihop en guide typ den som finns för att köra MB8 som server.

Mvh Sniper

Posted · Report post

Varför händer där inget med downloads sektionen för MBP?????? och övriga MB??

Posted · Report post

Har nu testat mbp i ett par dagar. Slutsatsen är att den fungerar bra men jag har ett problem och det är textningen på cd hd-kanaler som ej vill fungera bra, någon som har någon bra lösning på detta. För att förtydliga så kommer det bara fram halva texten, genomskinlig text eller ingen text alls

MrB likes this

Posted · Report post

Har försökt hitta en guide som visar hur man sätter upp homesharing med MBP som server och MB9 som klient men hittar inget.

Är det jag som är usel på att leta eller finns det inte någon?

Tacksam för svar!:)

Posted (edited) · Report post

Har en mb9 men den är kass enligt mig för den kan inte byta mellan lokal tv o riks automatiskt utan man får trixa med kanal byte och enligt gammal uppgift så kan inte intern kortläsare följa med i byte riks lokal o riks igen

Så för mig är det nu boxar med Linux som har öppet att åtgärdas av vem som kommer på vad fel är och har kunskapen.

Edited by Robban_1

Posted · Report post

Har en mb9 men den är kass enligt mig för den kan inte byta mellan lokal tv o riks automatiskt utan man får trixa med kanal byte och enligt gammal uppgift så kan inte intern kortläsare följa med i byte riks lokal o riks igen

Så för mig är det nu boxar med Linux som har öppet att åtgärdas av vem som kommer på vad fel är och har kunskapen.

Det fungerar utan problem med byte mellan lokal och riks för mig 

Det som inte fungerar är att det inte går att få bild om lokal programmet har börjat, då måste man börja på SVT2 och sedan flytta över till SVT1 eller tvärt om

Vad har du för uppsättning i din box eftersom det inte fungerar?