M6/M6 Plus - V2.11.59 / V2.11.59 CI+

56 posts in this topic

Posted · Report post

Nån som vet om det finns möjlighet att få ut en crash log eller nått liknande så man kan kolla vad som orsakar hängningarna för mig?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Det har skapats en "Core" fil vid krasch på HDD. Men om du lyckas läsa den vet jag inte

Du kanske använder ett ålderstiget plugin som inte vill fungera med den nya mjukvara. därav låsningen  

Posted · Report post

Funkar Tv-portal för er som uppdaterat till .77? För mig blir det bara svart bild på tven och så står det "app" i displayen. Den reagerar på fjärrkontrollen men bara på off knappen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Har nu testat i min MB6. Det fungerar inte för mig heller 

Posted · Report post

Det har skapats en "Core" fil vid krasch på HDD. Men om du lyckas läsa den vet jag inte

Du kanske använder ett ålderstiget plugin som inte vill fungera med den nya mjukvara. därav låsningen  

Okej, ja har tänkt att det kanske berodde på nått sådant, men kör ju bara Xcam o xmltv epg pluginet. Men som tur är låser den sig inte så ofta :)

Okej, skönt då är det inte bara för mig som Tvportal inte funkar :)

Posted · Report post

Perra, vilken version av xmltvepg använder du? Den som man installerar från boxen via miraclefiles.net? Den är rätt gammal...finns någon nyare?

Posted · Report post

Perra, vilken version av xmltvepg använder du? Den som man installerar från boxen via miraclefiles.net? Den är rätt gammal...finns någon nyare?

Såg inlägget nu, men bättre sent än aldrig ;-)

Jag har tagit bort det pluginnet och kör på timer på natten istället. En timme var på motor och tv och viasat motor så laddas epgn där under natten. Xmltvepg gjorde så boxen hängdes hela tiden :-(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Posted · Report post

Hej!

Var kan man hitta senaste programvaran till en MiracleBox 6HD hittar den inte någonstans