Sign in to follow this  
Followers 0

Ljudet hackar på alla kanaler

13 posts in this topic

Posted · Report post

Något förslag

Tack

Maxan

Posted (edited) · Report post

:o 

Edited by Elake Måns

Posted · Report post

Släng skiten...............miraclebox släpper nya versioner hela tiden utan att fått ordning på redan befintliga modeller........riktigt oseriöst företag.......

Posted · Report post

Förslag på annan box som klarar köpta abonnemang från både Viasat och Cmore.

Jag vill ha bara en box (som fungerar)

Posted · Report post

@Maxan, själv har jag haft en MB8 (S2) under flera år, funkat ypperligt bra med CMore och Viasat, dock har inte EPG funkat, men det har för min del inte varit avgörande.

Jag hade väldigt gammal SW version på min, dvs jag har aldrig uppdaterat min sedan mer än 1 år tillbaka. Dvs jag kör foretfarande "gamla" bottloadern på den.

Behövde starta om ca 1gång/vecka.

Har nu flyttat den till min dotters rum och hon tycker den funkar bra.

Har nu en MB Premium, allt fungerar bra efter byte av tuners, både Cmore och Viasat(015xxxxx) och EPG funkar ;)

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med något förslag på ditt problem med hackande ljud, kan vara svårt för andra att hjälpa till också, då det inte framgår vilken SW version du kör , i det fall andra har haft likande problem med just den releasen

//Aer

Posted · Report post

Släng skiten...............miraclebox släpper nya versioner hela tiden utan att fått ordning på redan befintliga modeller........riktigt oseriöst företag.......

Håller fullständigt med. Aldrig mer miracle. Har en 6a som jag kör som extra box i sällskapsrummet. Enigma2 på den, då fungerar den iaf hyfsat. "Miracles", alltså octagons mjukvara är rena skämtet.

Förslag på annan box som klarar köpta abonnemang från både Viasat och Cmore.

Jag vill ha bara en box (som fungerar)

Vu+ Solo2, du lär inte bli besviken för en så billig peng :-)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Posted · Report post

Tack för tipsen. Finns det något forum för Miraclebox Premium?

Finns det något forum för Vu+ Solo2?

Fungerar bägge ovanstående mottagare garanterat med köpta abonnemang från Conax och Viasat?

Mvh

Maxan

Posted · Report post

@Maxan

Har inte blekaste gällande Vu+ men forum finns det och jag gissar att det finns andra svenska användare med viasat/Cmore abb, som kan hjälpa dig om du väljer att gå den vägen.

Premium forum är detta forum, men inte så mkt aktivitet....

Funkar gör det utmärkt med mina abb VIasat(ej HD kanaler) och Cmore. Enda kanalen jag inte får tillgång till är Travel Channel, vet inte varför.

Du kan använda orginal SW med Cardreader eller Miracolous releasen med Cardreader

Cardreader laddar du ner och ladder in som ett plugin, startar om boxen och sedan kan du behöva knappa in BoxID för viasat (om ditt kort börjar på016xxx)behövs inte på 015xxx kort, sedan är det bara att köra

//A

Posted · Report post

@Maxan

Har inte blekaste gällande Vu+ men forum finns det och jag gissar att det finns andra svenska användare med viasat/Cmore abb, som kan hjälpa dig om du väljer att gå den vägen.

Premium forum är detta forum, men inte så mkt aktivitet....

Funkar gör det utmärkt med mina abb VIasat(ej HD kanaler) och Cmore. Enda kanalen jag inte får tillgång till är Travel Channel, vet inte varför.

Du kan använda orginal SW med Cardreader eller Miracolous releasen med Cardreader

Cardreader laddar du ner och ladder in som ett plugin, startar om boxen och sedan kan du behöva knappa in BoxID för viasat (om ditt kort börjar på016xxx)behövs inte på 015xxx kort, sedan är det bara att köra

//A

Om du gör en kanalsökning och väljer Travel Channel Hd så funkar det......................

Posted · Report post

Tack! Och det skall vara Travel Chanel HD. Hade samma problem på min MB8

Posted · Report post

Ska kolla om 30 minuter. Får tillbaka TV från frun.............

//A

Posted · Report post

Fixat, tagit bort Travel Chanel och ersatt med Travel Chanel HD.

Funkar ypperligt.

Tack för tipset

//A

Posted · Report post

Har fått intrycket att Miraclebox köper licens av Octagon att tillverka liknande boxar fast dom verkar inte använda samma kvalitetskomponenter som Octagon och därför strular mer. Kanske kan vara mjukvarurelaterat med... Bara ett intryck som sagt. Själv har jag ljud (ljudet klipper) och bildproblem (röda blödningar, "snö" och ibland total bildförlust) från HDMI signalen på min MB 8HD som jag misstänker har värmerelaterade problem då den inte har någon fläkt och signalkvaliten verkar sjunka ju varmare den blir. Kommer att sätta en värmestyrd chassifläkt ovanpå och blåsa in kalluft och se om det hjälper.