Sign in to follow this  
Followers 0

Bästa mjukvaran för Miraclebox 6 HD+

16 posts in this topic

Posted · Report post

För varje ny firmware som släpps så är vissa problem åtgärdade men det verkar även skapa nya problem. Jag körde själv länge med V2.10.67 eftersom v2.10.86 inte hade fungerande standby. V2.11.07 kunde jag inte snabbspola i inspelat material så återgång till ...67. Nu har jag v2.11.59 som fungerar sådär, undertext fungerar men epg har fått fnatt. Under tiden jag sitter här och skriver detta så har boxen "hängt sig" två gånger...

Så nu vill jag höra era åsikter om vilken firmware som är stabilast. Det beror på lite vad man prioriterar men skriv vad som fungerar och vad som inte fungerar med respektive firmware.

Posted · Report post

För varje ny firmware som släpps så är vissa problem åtgärdade men det verkar även skapa nya problem. Jag körde själv länge med V2.10.67 eftersom v2.10.86 inte hade fungerande standby. V2.11.07 kunde jag inte snabbspola i inspelat material så återgång till ...67. Nu har jag v2.11.59 som fungerar sådär, undertext fungerar men epg har fått fnatt. Under tiden jag sitter här och skriver detta så har boxen "hängt sig" två gånger...

Så nu vill jag höra era åsikter om vilken firmware som är stabilast. Det beror på lite vad man prioriterar men skriv vad som fungerar och vad som inte fungerar med respektive firmware.

Enigma2, HDMU teamet jobbar aktivt med sin image. Har en mb6, ej plus som extra box. Har skrotat "miracles mjukvara" och boxen fungerar över förväntan.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Posted · Report post

Nu hade jag tänkt mig bästa miracle mjukvara men låt gå. Finns även en Enigma till MB6+,  E2 - PKT MB6Plus NEBULA V3, men har inte provat själv. Intresset verkar ha svalnat för miraclebox "signum" och jag förstår det. För varje ny firmware som släpps så lovas det att epg och undertext fungerar, men besvikelsen är stor när samma problem uppstår. Och dessa "hängningar" som uppstår sporadiskt helt utan anledning. Om det ändå hade funnits en rejäl strömbrytare så att barnen inte behövde dra ur sladden för att göra en "reset"

Posted · Report post

Nu hade jag tänkt mig bästa miracle mjukvara men låt gå. Finns även en Enigma till MB6+, E2 - PKT MB6Plus NEBULA V3, men har inte provat själv. Intresset verkar ha svalnat för miraclebox "signum" och jag förstår det. För varje ny firmware som släpps så lovas det att epg och undertext fungerar, men besvikelsen är stor när samma problem uppstår. Och dessa "hängningar" som uppstår sporadiskt helt utan anledning. Om det ändå hade funnits en rejäl strömbrytare så att barnen inte behövde dra ur sladden för att göra en "reset"

HDMU ska också finnas till MB6+, tror PKT är ganska outdated. Kolla på HDMUs hemsida, boxen heter nog något annat än MB6+. Men mjukvaran ska passa.

Vanliga Mb6 heter till exempel hs7110. Kolla upp vilken box Mb6+ motsvarar och testa. Gillar du inte det så är det bara att plugga ur usb minnet och så är du tillbaka på miracles mjukvara.

Håller med dig, helt värdelös original mjukvara, sämsta köpet jag någonsin har gjort, men man lär sig av sina misstag. Köpte en vu+ solo2 och ersatte mb6 med den, har inte ångrat mig en sekund.

MB6an står som extra box i sällskapsrummet och används nästan aldrig.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Posted · Report post

Har nu kört V2.10.67 i två dagar utan att behöva dra ur sladden. EPG fylls på ett par dagar framöver, dock försvann den utökade informationen efter ett dygn. Utökad information visas när man kollar på ett program och trycker på "i". Vid timeshift av vissa HD-kanaler så försvinner undertexten. Det är lite lugnare i TV-rummet nu när boxen inte hänger sig.

Posted (edited) · Report post

Har nu provat firmware V2.11.77, V2.11.87 och till och med V2.11.96. Alla med samma resultat. Boxen "fryser" och reagerar inte på fjärrkontrollen. Det enda man kan göra är att dra ur sladden då MB6plus saknar on/off-brytare. Frysningarna/hängningar sker ett par gånger om dagen. Låter man boxen vara på över natten har boxen hängt sig på morgonen. V2.10.67 fungerar fortfarande skapligt så länge man bara ser på tv.

Är det någon som lyckats få boxen att fungera mer än ett dygn utan omstart och vad har ni för programvara/inställningar?

Edited by I-had-a-dreambox

Posted · Report post

Med senaste .87 firmware så får jag inga hängningar eller problem. Det som jag tror har varit boven för mig är xmltvepg pluginnet. Så den är borttagen och hämtning av automatiskt hämtning av epgn är avstängd och även timeshift är avstängd i min box. Har dock timern inställd på motor tv och viasat motor en timme vardera varje natt så jag får epgn.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Posted · Report post

Med senaste .87 firmware så får jag inga hängningar eller problem. Det som jag tror har varit boven för mig är xmltvepg pluginnet. Så den är borttagen och hämtning av automatiskt hämtning av epgn är avstängd och även timeshift är avstängd i min box. Har dock timern inställd på motor tv och viasat motor en timme vardera varje natt så jag får epgn.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Fungerar EPG nerladdningen nu i .87 från miraclebox?

Kör nu i min MB6+ HD .87 HBB från Octagon och där laddas inte EPGn ner som den ska

Posted · Report post

För mig fungerar det bra, via motor tv o viasat motor. Får du inte ner nån epg alls eller?

Posted · Report post

Efter ett nytt försök med senaste mjukvaran så verkar det inte så tokigt ändå. Hängningarna skedde under natten då TVn vart avstängd. Ändrade bildupplösning från automatic till 720P. Nu har den funderat i två dygn. Har en HD-ready Panasonic Plasma via HDMI.

Posted · Report post

För mig fungerar det bra, via motor tv o viasat motor. Får du inte ner nån epg alls eller?

Får ingen full EPG, blir att stoppa i .87 från Miraclebox 

Posted · Report post

Perras workaround är klockren, om man vill köra med originalprogramvaran. När det gäller Enigma 2-alternativt OS så tycker jag att polackerna pkteam hyperion v.4 är den bästa. Men ärligt talat så slår min Octagon SF8 med OpenATV 4.1 allt. I synnerhet med tanke på prislappen...

Posted · Report post

Kör nu Miraclebox .87 då fungerar EPGn :)

Posted · Report post

Kör nu Miraclebox .87 då fungerar EPGn :)

Härligt att höra,

Posted · Report post

Perras workaround är klockren, om man vill köra med originalprogramvaran. När det gäller Enigma 2-alternativt OS så tycker jag att polackerna pkteam hyperion v.4 är den bästa. Men ärligt talat så slår min Octagon SF8 med OpenATV 4.1 allt. I synnerhet med tanke på prislappen...

Jag körde e2 ett tag med på min 6hd plus men tröttnade ganska snabbt då den hängde sig väldigt ofta men nu med .87 så är jag nöjd

Posted · Report post

Jag kan bara hålla med. Efter att jag ändrat upplösningen till 720p så har boxen fungerat utan omstart i en vecka. Men vad är det som gör att jag inte kan använda 1080p utsignal utan att boxen hänger sig?