Sign in to follow this  
Followers 0

Vad kan man göra med sparade filmer?

7 posts in this topic

Posted (edited) · Report post

Jag spelar in filmer på en NAS och det går bara fint.

Men jag funderar på om jag kan se filmerna på annat vis än genom M9:an?

Jag får fyra filer per film, minns inte för tillfället vad de har för ändelser, men är det möjligt att

t.ex. kopiera till DVD? Eller se filmerna lagrade i NAS:en med annan enhet, dator, Xbmc

(OpenELEC) eller så? Jag försökte med Xbmc men då gick det inte att se filerna direkt.

Konvertering av något slag?

Edited by Bussige Benke

Posted · Report post

Jag har för mig att du ska kunna titta på dom genom vlc i datorn.

Posted · Report post

Jag får fyra filer per film, minns inte för tillfället vad de har för ändelser, men är det möjligt att

t.ex. kopiera till DVD? Eller se filmerna lagrade i NAS:en med annan enhet, dator, Xbmc

(OpenELEC) eller så? Jag försökte med Xbmc men då gick det inte att se filerna direkt.

Det går alldeles utmärkt att titta på det du spelar in på en annan dator eller annan enhet. Jag kör själv på ett liknande sätt som dig och spelar in via NAS. Det finns flera varianter för att få det att fungera:

1) Kör senaste firmware. Om jag förstått saken rätt så skall den nu fixa så att du kan se inspelningar direkt i tex VLC. Har själv inte hunnit prova senaste firmware ännu så jag kan inte verifiera detta ännu.

2) Ladda hem och kör pluginen "fixit" på Miracleboxen. När den körs så korrigerar den de inspelningar du gjort. Filerna kan sedan köras via VLC eller en nätverksansluten TV från NAS:en. Men vid nya inspelningar måste pluginen köras igen.

3) Det finns även ett fristående program för Windows som kan fixa filerna, tyvärr minns jag inte vad det heter så någon annan får hjälpa till med den infon. Jag hade bestämt för mig att jag tankat ned det för att testa, men nu när du frågar så hittar jag det inte.

4) Om du skall vara seriös och klippa bort reklam för att sedan spara så rekommenderar jag VideoRedo, som kan läsa boxens fil direkt och sedan sparar i MPEG som tex VLC fixar. Men då vill man förmodligen konvertera till ett annat format efter detta.

Posted · Report post

Intressant!

Ska göra försök med dessa alternativ.

Tackar för info. :)

Posted · Report post

Du behöver inte konvertera de inspelade filerna från Miraclebox för att spela upp dem på en PC. Använd tex programmet MPC-HC se nedanstående länk.

http://mpc-hc.org/

Om du vill konvertera de inspelade filerna från Miraclebox till tex DVD-format så har Nero välfungerande programvara för detta. Notera dock att det kan krävas en relativt kraftfull PC för att konvertering och komprimering ska gå någorlunda snabbt.

Posted · Report post

Du behöver inte konvertera de inspelade filerna från Miraclebox för att spela upp dem på en PC. Använd tex programmet MPC-HC se nedanstående länk.

Ja, förutsatt att den har Windows som OS.