Sign in to follow this  
Followers 0

** Ge nya Tips på guider **

5 posts in this topic

Posted · Report post

Tänkte att ni i denna tråd kunde skriva vilka guider ni vill att ha på sidan och som kan vara bra för andra.

Posted · Report post

Homesharing MBP till övriga mb678 samt vilka cams som funkar ihop tror detta är självkart för alla .samt vilken config som är enklast för detta .

Mvh Sniper

Posted (edited) · Report post

Ja menar till mjukvara MIRACOLOUS SAMT OFFICIAL.

Edited by sniper

Posted · Report post

Saknar guide för hur man installerar softcams (för newbies som mig) på en premium. Det finns bara för äldre modeller, men ingenting om att det skulle vara samma för premium. Dessutom saknas softcams att ladda ner för premium. Det verkar fattas en hel del info överhuvudtaget för premium-boxarna.

Posted · Report post

Och... Nu har jag ändå letat rätt mycket utan att komma någon vart... En grundlig steg för steg - guide för att komma igång och kolla på kodade kanaler överhuvudtaget hade ju inte varit helt fel. Ingenting fungerar ju out of the box så förslag till början:

0. Koppla box till TV, dra TV-sladd till boxen och anslut boxen till ett eluttag.

1. Innan du ens startar boxen första gången - förbered installera av en image, föreslagsvis Miracolous. Ladda ner filen "MB Premium Twin HD Vxxxx" för din premium-modell från http://www.miraclebox.se/downloads.html. Öppna zipfilen och kopiera hela "miraclebox"-mappen till ett FAT32-formaterat USB-minne.

2. Första gången du startar boxen - installera en image ifrån USB-minne. Sätt in minnet i USB-ingången på fronten, bakom luckan till kortplatserna. När boxen startas så välj att genomföra installationen när frågan kommer upp.

3. ...

Jag vet inte om jag har gjort allt i optimal ordning och / eller helt rätt. Men i dagsläget så får jag upp en lista på 188 kanaler, men jag kan bara se de som är helt okrypterade och okodade. Det senaste som jag har gjort är att installera "Cardreader Plugin for MB Premium" från http://miraclefiles.net/index.php?download=136. Inte heller där var det ju uppenbart hur det skulle gå till - tex att det var valet "Installation > Mjukvaruhantering > Install local addons" som jag skulle in i (och inte direkt i Plugin tex). Sen var det ju inte uppenbart att filerna på USBn ligger på "media/hdd" när de ligger i roten på minnet... (jag fick telnetta till burken och leta upp var filerna fanns för att fatta det).

Och uppenbarligen så räcker det inte där, för jag kan fortfarande bara se okodade och okrypterade kanaler... Resten är utan bild och utan ljud.