Sign in to follow this  
Followers 0

uppgraderade till V2.11.59, nu visas en blinkande "R" i bilden vid inspelning.

12 posts in this topic

Posted · Report post

Hej, jag har precis uppgraderat till senaste firmware och när jag t.ex. spelar in kl 20.00 och sen en kvart senare börjar kolla på programmet jag spelar in så visas ett blinkande "R" i vänstra hörnet, Detta är väldigt irreterande att se hela tiden :(

Detta är nytt i senare firmwares, finns det något sätt att stänga av det? jag har letat men inte hittat det i menyn. Tidigare var det bara via info-knappen man såg att det spelade in. 

Tackar på förhand :)

Posted · Report post

Det går tyvärr inte att stänga av.

Posted · Report post

Det går tyvärr inte att stänga av.

Oj ! det var riktigt illa , tycker jag iaf.

Om Leverantören skall göra någon mer uppdatering måste det vara möjligt att ta bort den blinkningen. Kan bara föreställa mej hur störande det måste vara.

Posted · Report post

Kan bara hålla med dig..

Är ju bara att hoppas att det kommer en uppdatering.. Tycker det verkar heldött med utvecklingen.. utvecklingstakten är på tok för låg.. Men får väl se hur länge boxen funkar.. men kommer nog inte bli en till miraclebox i alla fall.

Posted · Report post

ja här står det:

Release Notes SW V2.11.59
Miraclebox Signum - 6, 6 Plus, 7 and 9 HD 

- Recording Icon displayed on left top screen in recording channel : Added

vem var smart nog att komma på en sån funktion kan man tänka.. (och övertala de andra att få igenom den.)

Posted · Report post

Jag ser det inte som ett stort problem. Det blinkande röda "R" finns ju inte på inspelningen. Däremot finns det väll fortfarande en massa andra problem som är långt mer störande. Framförallt EPG som inte fungerar fullt ut och att vissa undertexter inte fungerar vid inspelning. Och personligen så har jag bara provat V2.11.59 men efter återkommande hängningar och en ilsken sambo så var jag tvungen att peta in en äldre firmware.

Posted · Report post

jag har nergraderat nu med till v2.11.34, jag spelar mer eller mindre in alla program jag kollar på och börjar se ca 10-20min efter programmet börjat så att man kan spola förbi reklamen, Så jag ser det blinkade R'et typ hela tiden och det tar fokus hela tiden, man kan liksom inte sluta reagera varje gång det blinkar.

Och timeshift vill jag inte förlita mig på iom att det kräver att man har på rätt kanal etc när programmet börjat. Men återått nu till en tidigare fw där funktionen inte är med.

Posted · Report post

Kan bara hålla med dig..

Är ju bara att hoppas att det kommer en uppdatering.. Tycker det verkar heldött med utvecklingen.. utvecklingstakten är på tok för låg.. Men får väl se hur länge boxen funkar.. men kommer nog inte bli en till miraclebox i alla fall.

Den nya versionen av fortis box verkar inte Miraclebox ha hoppat på, den heter Tiviar och marknadsför av annat bolag i Sverige

De verkar satsa på Enigma boxen, man kan ju hoppas på att de tar en titt på en box som bygger på Android som ser ut att vara något som kommer i framtiden

Posted · Report post

Oj ! det var riktigt illa , tycker jag iaf.

Om Leverantören skall göra någon mer uppdatering måste det vara möjligt att ta bort den blinkningen. Kan bara föreställa mej hur störande det måste vara.

Version 2.11.70 finns denna förändring

16. Recording Icon “R” not showing while watching other channel : Fixed

Posted · Report post

Version 2.11.70 finns denna förändring

16. Recording Icon “R” not showing while watching other channel : Fixed

hm men om man kollar på inspelningen som fortfarande pågår? det är då jag ser den idag, är det fixat iom ovan?

Posted (edited) · Report post

Det blinkande R:et ger vibbar av repriserna från 80-talet.

Så när dyker 2.11.70 upp då?

Edited by Benny

Posted · Report post

Det blinkande R:et ger vibbar av repriserna från 80-talet.

Så när dyker 2.11.70 upp då?

Vem vet..

Har kommit till vissa modeller i Tyskland idag.  Så om versionen kommer att släppas så borde den vara här inom en vecka