Kan ingen lägga upp en ny kanallista

27 posts in this topic

Posted · Report post

Kan ingen vänlig själ lägga upp en kanallista med de senaste ändringarna tex tv 3HD

Posted · Report post

Hej.

Jag försöker, men får inte, står det....

Vet inte varför.

messa mig så skickar jag via mail....

Posted · Report post

Fick hem kanalistan genom att tanka den till boxen! Men får fortfarande ingen bild på tv3 står bara krypterad kanal

Posted · Report post

Någon som har någon ide vad jag kan göra?

Posted · Report post

Vilken frekvens har du TV3 på?

Posted · Report post

Jag vet inte riktigt vad man har kanallistan till , men häromdagen gick jag in på lyngsat och kollade aktuella transpondrar,frekvenser etc. för att manuellt kanalsöka de kanaler jag var ute efter.

Posted · Report post

Har också problem med detta.

Har hittat kanalerna som "saknas" längre ner i kanalordningen men när jag försöker flytta dem till sin rätta plats (t.e.x tv8 vill jag ha på plats 8!) så går inte det för "flytta kanal" är gråaktigt och går inte att välja...

Vad göra?

Posted · Report post

Nu var det tag sedan jag körde detta program men det borde fortfarande fungera.

• Installera PolarEdit på en PC.
  • Backa upp din kanallista och konfiguration.
  • Starta programmet,
  • Gör Options->Ftp Settings
  • fyll i IP-Addressen till boxen
  • Username är root
  • password skall inte fyllas i.
  • Tryck OK
  • Kilcka Up-Download
  • Välj Octagon 10x8 --> PC (fdu upload)

Du skall nu se alla dina listor och kan flytta runt som du vill.

När du är klar gör Up-Download->PC --> Octagon 10x8 (Download)

PolarEditOctagon10x8Setup_0.728.zip

Walle likes this

Posted · Report post

Har också problem med detta.

Har hittat kanalerna som "saknas" längre ner i kanalordningen men när jag försöker flytta dem till sin rätta plats (t.e.x tv8 vill jag ha på plats 8!) så går inte det för "flytta kanal" är gråaktigt och går inte att välja...

Vad göra?

Låter som LCN problem

Tryck OK tryck blåknapp stega ner till LCN välj PÅ sedan gör om och välj AV på LCN så ska det bli rätt

uFolk likes this

Posted · Report post

Låter som LCN problem

Tryck OK tryck blåknapp stega ner till LCN välj PÅ sedan gör om och välj AV på LCN så ska det bli rätt

Åh! OA22 Tack för det...! :wub:

Fjantigt att det ska vara så från start..Den borde ju vara på! Måste säga att den lilla grejen har krånglat till det rejält. Jag vet inte hur många gånger jag testat att göra listor på datorn i DrEditHD och lagt till fel/tomma kanaler och tagit bort rätt och ändrat och haft mig utan att veta om de finns eller inte!!

Än en gång... Tack nu kanske jag kan hitta Kanal 9 igen om jag sorterar om dem i boxen istället!  :D

Posted · Report post

Men nu blir jag knäpp på detta...mad.gif blink.png

Tog ner Miraclebox:s kanal lista från deras filsida och sorterade bara bort (flyttade) alla Viasatkanaler i DrEdit. Nollade kanalerna i boxen och gjorde en ny kanalsök, förde över kanal listan...

MEN... Kanal 9 fungerar ff inte?!?!

Det finns 2 st "kanal 9" och ingen av dem fungerar...( den ena heter bara kanal 9 och den andra kanal 9 S1 båda ligger på Thor) 

Tar listan bort kanaler från boxen när den överförs eller vad händer? 

Jag har ju haft 9:an hela tiden förut jue!

Är det listans fel för att den är gammal eller nåt?

Hilfe!blink.png

EDIT: Det står "Krypterad kanal" på 9:an...? WHY?

Posted · Report post

Kanal 9 flyttade ju för ett tag sedan så det är nog fel frekvens i kanallistan på den  ;)

// Coolingen

Posted · Report post

Men nu blir jag knäpp på detta...mad.gif blink.png

Tog ner Miraclebox:s kanal lista från deras filsida och sorterade bara bort (flyttade) alla Viasatkanaler i DrEdit. Nollade kanalerna i boxen och gjorde en ny kanalsök, förde över kanal listan...

MEN... Kanal 9 fungerar ff inte?!?!

Det finns 2 st "kanal 9" och ingen av dem fungerar...( den ena heter bara kanal 9 och den andra kanal 9 S1 båda ligger på Thor) 

Tar listan bort kanaler från boxen när den överförs eller vad händer? 

Jag har ju haft 9:an hela tiden förut jue!

Är det listans fel för att den är gammal eller nåt?

Hilfe!blink.png

EDIT: Det står "Krypterad kanal" på 9:an...? WHY?

Använd inte gamla kanallistor, gör egna det är ett bättre alternativ 

Posted · Report post

Jag du OA22 jag var inte beredd på att det skulle vara så krångligt att använda denna box...  :(

Självklart så ville jag inte ha CD:s egna box och efter att ha haft Topfield 5510 PVR i måååånga år och varit van med att bara göra en kanalsök och allt funkar direkt så blir man ju lite bortskämd kanske...

Men att det inte ens finns färdiga uppdaterade kanallistor tycker jag var en besvikelse...

Göra dem själv? :blink: ...Jag har lyckats använt en som tydligen är gammal nu och iaf fått till de vanligaste kanalerna utom just då 9:an iaf...

Frågan är ju HUR OFTA ändras det i kanalerna och man måste leta på nya och göra listor och sådant????

Jag funderar på om det verkligen är värt för mig att ha denna box på avbetalning i 2 år och upptäcka att den inte klarar av kodningar och kryperade kanaler som CD håller på med... Isf kanske jag ska tråka till det och ta deras egna box istället...??

Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra nu, kom gärna med hejarop och bra tips!  :rolleyes:

Posted · Report post

Här är också bara att göra en kanalsökning och flytta kanalen till den plats man vill ha den på

Saknas en transponder så gör manuell sökning kolla lista t.ex http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html

Kanal 9 sänder nu på 10.809 H SR 24.500

CD flyttar ofta om kanaler idag börjar TV4 Fakta XL sända på 10.872 V Så den flyttar nog snart från 10.747 H

Posted · Report post

Hur gör man då går du ut på nätet i boxen eller hur funkar det? Jag är helt noob på hur detta funkar...

Jag har alltså "nollat" kanalerna gjort en ny kanalsökning och lagt in "min" lista ( Miracleboxfil från downloads sidan deras) från USB minnet och när jag sedan lägger dem i ordning i boxen så fungerar inte kanal 9.

Jag gör då en sökning i mina kanaler och det kommer bara upp en kanal 9 och en som heter samma fast S1 efter... Ingen av dem fungerar alltså...?

Var hittar jag då någon fungerande kanal 9:a någonstans?

Posted · Report post

Vilken frekvens har du kanal 9 som inte fungerar?

Gör en manuell sökning på 10.809 H SR 24.500

uFolk likes this

Posted · Report post

Jahaja, man kan alltså söka in enstaka kanaler... Det hade jag ingen aaaaaning om...!

Det fungerade tydligen, jag trodde alla andra försvann då...  :ph34r:

Hittade 6 nya kanaler varav ett stycke Kanal 9!!!! (som funkar)  :D

TACK!! (Tänk om man hade vetat om det från början!!) *hahaha*

EDIT: Funderar då genast på varför boxen inte hittar det när man gör ett generelltsök över alla kanaler och satelliter...Hmmm?

Posted · Report post

Alla frekvenser är inte med i grund listan som boxen söker efter.

Finns även Blindscan som ska hitta alla aktiva transpondrar på satelliten men tar lång tid att köra  

uFolk likes this

Posted · Report post

Aha! Det kanske man ska testa någongång... 

Fränt, Tack!  :)

Posted · Report post

Någon med nya kanallista för CD och Viasat? Med senaste frekvensuppdateringarna et.c? Saknar bl.a C More Extreme och Eurosport 2 HD

Posted · Report post

Jo, då fick jag förklarat i ett tidigare inlägg vad "Blind scan" är för något. Suvuränt !! Vilken jäkla skillnad på antal kanaler den hittar och att den verkligen får med allt man vill ha

. Tar inte så jätttelång tid extra, lagom för att brygga ett par koppar kaffe.... ;)

// G

Posted · Report post

Åkej, bifogar en .FDU

Gjorde precis en Blind scan sökning så här bör väl varenda kanal-j***l finnas med.

Jag har Thor som nr.1 och Sirius som tvåa.

Hoppas det funkar , sedan får man väl sortera som man vill. Någon som använder något annat än DrEdit...

Faaan också . Gick inte. fick meddelande om att " you are not permitted to upload"........:(

// G

Posted · Report post

Söker med ljus å lykta efter en fräsh kanallista. Finns det någon som har förbarmande och vill dela med sig av en lista som är up to date.