MB 2.11.77

35 posts in this topic

Posted · Report post

Inte värt att ladda ner om du har en mb6 plus! Epg'n funkar inte i den här heller!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Posted · Report post

Inte värt att ladda ner om du har en mb6 plus! Epg'n funkar inte i den här heller!

Denna tråd handlar om MB9...

Posted · Report post

Ahh sorry, var Tapatalk som spökade så jag såg inte vilken avdelning jag var på....

Posted · Report post

Är det någon som har testat Torrent Player som finns i nya mjukvaran?

Posted · Report post

Hmm, vad är skillnaden mellan att använda Torrent Player och den vanliga mediaspelaren som funnits sen innan?

Sent from my LG-E975 using Tapatalk

Posted · Report post

Har aldrig använt vanliga mediaspelaren så jag vet inte men det som är smidigt med Torrent Player är att den spelar det (musik,video) som du har öppet i tex Utorrent över nätverket!

Posted · Report post

Hur upplever ni förövrigt MB 2.11.77? Själv så fick jag lite problem igår med den gamla klassikern "ingen signal tuner 1".

Är det någon annan som även stöter på detta med denna version?

Posted (edited) · Report post

Nej.

Det verkar som att det mesta rullar på.
Picture in picture fungerar. Viasat utan hängningar i några dagar är väl nytt rekord. Epg kunde vara bättre förstås.
Uppradering gick galant. Gjorde ingen formatering av användarata och ingen fabriksåterställning. Stoppade endast plugin = mcas och mclient.

Edited by 4016

Posted · Report post

Hej,

Nogen som ved om den nye software kommer til at kunne downloades direkte fra 'download' menuen på MB?

Eller skal man via USB?

Mvh. Flemming

Posted · Report post

The new version seems to work fine for me. But I do miss the red REC-icon , I would have preferred to have this optional via a menu setting for those who hated this little reminder during recording. Personally I found it to be quite useful actually.

Posted · Report post

OA22 anv. FW: v2.11.79 e:nligt hans svar ovan.

Fråga Vad för fördelara?

Fråga: Varifrån ladda ner? -då jag sedan en vecka inte får tillgång till octa forums hemsida av ngn outgrundlig anledning-. Vet ngn varför??-- endast frysta ögonblicksbilder fås fram via ngn mystisk hemsida som öppnar sig!! i stället för forumet. Är jag ensam om detta?+ eller är det SPAM?

Posted · Report post

OA22 anv. FW: v2.11.79 e:nligt hans svar ovan.

Fråga Vad för fördelara?

Fråga: Varifrån ladda ner? -då jag sedan en vecka inte får tillgång till octa forums hemsida av ngn outgrundlig anledning-. Vet ngn varför??-- endast frysta ögonblicksbilder fås fram via ngn mystisk hemsida som öppnar sig!! i stället för forumet. Är jag ensam om detta?+ eller är det SPAM?

.79 är en test mjukvara

Posted · Report post

Hej !

Har installerat .77 men får allt som oftast : "This file has expired by retention limit ! Would you delete selected file yes/no"

Intressant,  detta verkar ju vara en JÄTTEBUG. 

Har varit på semester, flera program går nu inte att titta på,  vad faan sysslar dom med, sur jag blir.

Posted · Report post

Japp , trodde ett tag att det nu kommit en riktigt bra version i och med 11.77 , t.o.m. epg:n är riktigt bra nu. (Kör boxer MB9 T2)

men efter ha kört några veckor så kom , som du sa, klassikern tillbaka , "ingen signal tuner 1" !!!

, vidare har "Krypterad signal" också kommit tillbaka - dyker upp tex efter några timmars tv tittande och om man då byter från SVT1 till en krypterad kanal så går det inte - "Krypterad kanal " dyker upp och det går inte att häva utan boxen måste startas om.

Posted · Report post

Efter uppgradering så har ett nytt fel sällat sig till mängden, ett riktigt jobbigt sådant.

När jag byter källa på min TV, t.ex från HDMI1(miraclebox) till VGA(min htpc) och sedan tillbaka till HDMI1 igen så meddelar TV:n "ingen signal". För att få bild igen måste jag starta om Boxen.

mxltv-epg funkar fortfarande inte, utan hänger hela boxen när det är aktiverat.

Tips på vilken version man ska nedgradera till? Kommer inte längre ihåg tiden då min box klarade de med grundläggande behoven...

Posted · Report post

Efter uppgradering så har ett nytt fel sällat sig till mängden, ett riktigt jobbigt sådant.

När jag byter källa på min TV, t.ex från HDMI1(miraclebox) till VGA(min htpc) och sedan tillbaka till HDMI1 igen så meddelar TV:n "ingen signal". För att få bild igen måste jag starta om Boxen.

mxltv-epg funkar fortfarande inte, utan hänger hela boxen när det är aktiverat.

Tips på vilken version man ska nedgradera till? Kommer inte längre ihåg tiden då min box klarade de med grundläggande behoven...

Det där med ingen signal på tven har börjat dyka upp för mig med. Då drar jag ut hdmi sladden i tven och sätter i den igen och då funkar det..:-(

Posted · Report post

Det där med ingen signal på tven har börjat dyka upp för mig med. Då drar jag ut hdmi sladden i tven och sätter i den igen och då funkar det..:-(

Det går även att trycka på Resolution knappen på fjärren, så kommer bilden tillbaka

Posted · Report post

Japp , trodde ett tag att det nu kommit en riktigt bra version i och med 11.77 , t.o.m. epg:n är riktigt bra nu. (Kör boxer MB9 T2)

men efter ha kört några veckor så kom , som du sa, klassikern tillbaka , "ingen signal tuner 1" !!!

, vidare har "Krypterad signal" också kommit tillbaka - dyker upp tex efter några timmars tv tittande och om man då byter från SVT1 till en krypterad kanal så går det inte - "Krypterad kanal " dyker upp och det går inte att häva utan boxen måste startas om.

Använder du MCAS? 

I så fall vilken version?

Posted · Report post

Jag får också felet "This file has expired by Retention limit..."! Har precis köpt min box så jag trodde det berodde på mitt kort eller CI-modul, som också är ny. Men då är det alltså nya versionen som ställer till det! Finns det någon äldre version man kan lägga in som fungerar?

Posted · Report post

Jag får också felet "This file has expired by Retention limit..."! Har precis köpt min box så jag trodde det berodde på mitt kort eller CI-modul, som också är ny. Men då är det alltså nya versionen som ställer till det! Finns det någon äldre version man kan lägga in som fungerar?

Du har inte stoppat i CI+ varianten av mjukvaran?

Posted · Report post

@OA22

Jo jag valde CI+ varianten? Har en Octagon HD SF-1028P med dubbla DVB-T2 tuners och CA-modul CI+. (CA-modulen inhandlad på kjell.com för två veckor sen)

Har jätteproblem med inspelningar. Typ varannan inspelning på en krypterad kanal går inte att spela upp på grund av "...expired by Retention limit...". Allt jag spelar in på SVT fungerar dock.