Sign in to follow this  
Followers 0

Air Tivi+, FRior, and the Streaming Service

36 posts in this topic

Posted · Report post

OA22: Såg i en annan tråd att du kunde strömma till mobil. Kan ju tycka att förutsättningarna bör vara lika även för PC-programmet.

Det händer emellanåt att programmet ger samma felmeddelande även till mig. Då brukar det bero på att boxen inte finns med under "Settings -> Nearby Set-top-boxes" där den brukar identifieras som "FREE TV+ Media Server".

Min lösning brukar vara att avsluta programmet, försätta boxen i standby-läge och sedan starta den igen och sedan starta programmet igen.

Posted · Report post

Boxen finns under Settings. Men någon kanallista vill inte dyka upp

Posted · Report post

Läste på ett tyskt forum (www.nachtfalke.biz, googla på: Air TIVI+ Installationsanleitung) att om man har för många kanaler i kanallistan på boxen så får man felmeddelandet Service update failed och alltså ingen kanallista...

Jag har själv redigerat min kanallista i boxen för att rensa bort alla Boxer-kanaler jag inte har tillgång till (får dock samtliga kanaler i kanallistan i programmet).

Har du tuners för satellit, kabel eller marksänt?

Posted · Report post

Vilken mjukvara har du i boxen. v 2.11.87 verkar krävas för att det skall fungera bra.

Konstigt dock att mobilappen funkar utan problem... kanske inte har samma buggar dock!

Posted · Report post

Det hjälpte inte att stoppa i senaste versionen av TiVi+ i datorn

Posted · Report post

Jag lyckas inte få det att fungera till min PC får inte upp någon kanallista. Ett felmeddelande visas "service Update failed"

Fjärrkontrollen i programmet går att använda

Någon som har en idé?

Prova att få upp kanallistan direkt i webbläsaren på datorn för att se om det funkar där, genom att skriva:

http://w.x.y.z:8080/frql?q=svc_list

där w.x.y.z är boxens ip. Du skall få ett svar i webbläsaren i XML format.

Posted · Report post

Prova att få upp kanallistan direkt i webbläsaren på datorn för att se om det funkar där, genom att skriva:

http://w.x.y.z:8080/frql?q=svc_list

där w.x.y.z är boxens ip. Du skall få ett svar i webbläsaren i XML format.

Då får jag upp en sådan här lista

</tp>

-<tp idx="2016" streaming_possibility="0" change_svc_possibility="1" netname="Telenor" orgnetid="70" tsid="38" sr="29998" polar="1" freq="11785">

-<svc type="0" idx="22" fav="4097" blocked="0" scrambled="1" ppid="1284" apid="4286" vpid="1284" sid="672">

<service encoding="ISO-8859-9" atype="4" vtype="27" lcn="5652" num="20">Eurosport 2 HD</service>

-<evt etime="2014-07-05T14:45" stime="2014-07-05T14:00" id="16295">

<name encoding="ISO-8859-9">Friidrott: Lag-EM</name>

Posted · Report post

Vill minas att man endast kan ströma gratiskanaler som inte är kodade...

Har själv inget kort i min box så jag kan bara köra okodade i vilket fall som helst...

Posted · Report post

svegust: Man kan strömma även kodade kanaler, men jag tror att streaming_possibility i XML svaret ovan måste vara 1 för den kanal man vill strömma. För T2 så går det att strömma kodade kanaler i alla fall, men jag kom inte ihåg ifall det var exakt alla.

OA22: Verkar XML svaret vara komplett med slut-taggar och så i webbläsaren, så att det tex inte är servern som får knas och inte skickar allt data? Verkar det vara hela ditt kanalutbud? Om ja på dessa så verkar det inte vara knas på boxen (servern) eller någonstans i ditt nät utan någon slags bugg i klientprogrammet. Kan vara värt att dra iväg ett mail till Octagon i sådana fall och rapportera det som en bugg.

Posted · Report post

Hello,

Fortis provides on demand informations about FRIor API...

FRior_API_v1.2.html

Hi! I know that this is very old post, but may be you have newer version of Fortis API documentation? My receiver have API version 1.5 and it's a bit different from 1.2. For example I am not able to start HLS stream.

Thank you!