Sign in to follow this  
Followers 0

Uppgradera 8:an till 9:an

5 posts in this topic

Posted · Report post

Hej,

Jag undrar om man kan uppgradera sin Miraclebox 8PVR till 9:an genom att installera en hårdvara + mjukvara?

Går det?

Det verkar som företaget har gett ut 8:an av misstag, inga plugins eller annat kan man använda den till, man kan visst koppla till sitt internet, men någon användning av att ha internet i boxen finns inte då det inte finns plugins som stödjer 8:an eller går ens att använda såsom Youtube, SVT play och annat.

Har ni några ideer, tacksam.

Posted · Report post

Jag skulle vilja påstå att alla deras boxar är ett misstag................ :blink:

Nej det går inte att uppgradera den till nåt annat än vad den är och internet kan du glömma......... :(

Posted · Report post

M8:an är väl aldrig tänkt att vara något annat än 2:a eller 3:e box i ett nätverk inom ett hushåll där kraven på extra finesser är minimal. Själv gick jag över till VU+DUO och VU+SOLO2 som huvudboxar men har fortfarande M8 i ett par sovrum och där fungerar de bra med X-cam i ett internt cccam nätverk.

Posted · Report post

Det var den då inte tänkt som när den kom............inte enligt reklamen i alla fall. Det var deras första box och man tycker väl att dom skule fått ordning på den innan de släppte ett pärlband av andra boxar................... :wacko:

Posted · Report post

Nej, säkert inte för säljaren, men för mig som användare var det ganska glasklart att den inte skull vara något annat än en kompleteringsbox. Reklamen skall man inte lita på utan man får jämföra och göra sin bedömning utifrån den. Ju mer man läser på ju bättre blir man att göra rätt bedömning.