Sign in to follow this  
Followers 0

Sportkanaler på Viasat inkl TV3 har slutat att fungera

7 posts in this topic

Posted · Report post

Viasat filmkanaler fungerar

OS panik

Hjälp

Tack

Max-Albin

Posted · Report post

Släng skitboxen i soptunnan!    skämt åsido det är nog inget stort problem ifall du har satellit eftersom mina kanaler funkar VIA SATELLIT , eventuellt kanske du skulle kunna ge lite mer info om vad du har för nåt.........boxer, comhem, viasat, cmore................eller vad faan du nu har.....

Posted · Report post

Jag tar in signalen via satellit, Miraclebox 8HD och har betalda kort från Viasat och Cmore. Det har fugerat längre. Men idag, när vi skulle kolla OS invigning, då fungerade inga kanaler som visade OS. Alla andra funkade bra. Ringde till Viasat support utan att få hjälp eftersom Miraclebox inte är godkänt. Så jag köpte en Viasat box av dem ikväll. Sedan kollade vi OS på Viaplay och när jag växlade tillbaka till TV då funkade alla kanaler igen.

Veta fan om inte Viasat luras på något sätt för att få kunder för deras boxar.

Är det någon sm kan rekommendera en annan satellit mottagare som klarar av både Viasat och Cmore?

Posted · Report post

Maxan, då är det inget problem. Allt funkar.

Vad som hända när OS började, precis som när premeir league sänder sina matcher, är att VIasat kodade om.

Då måste nycklar laddas ner på ditt kort för att de omkodade kanalerna skall kunna visas.

Ibland kan detta ta lite tid, även om du har en Viasat box..........

Och du bör ju redan ha en box.. då ditt Viasat kort alltid är knutet till en Box (godkänd av Viasat), annars så kan det inte funkar

Eller har du "tappat bort den"

Oavsett så finns den infon på "Mina Sidor" på Viasats hemsida. Om du nte har login så är det bara att skapa.

Du behöver ditt abbonnemangs nr. Det står på räkningen från Vasat.

Så du behöver inte byta box, behåll din MB 8HD, och avbeställ din nya box. Ångervecka eller två om jag inte minns fel.

Om det händer igen så kan du logga in på Viasat sidor och "skicka signal" till ditt kort nr. (ditt kort nr på  visat kortet)

Nu har jag inte behövt göra det på flera år, men man kunde göra så förut ivarje fall och då tog det ca 3-5 minuter innan kanalerna rullade igen.

//Aer

Posted · Report post

Tack för ditt lugnande och utförliga svar.

Trevlig helg

Max-Albin

Posted · Report post

En följdfråga till Aer. Kan det vara bra att äga en original Viasat box (den gamla är sedan längre borta) utifall att man skulle behöva att skicka en signal till mitt Viasat kort? 

Posted · Report post

Svår fråga att svara på.

OM du vill ha det enkla svaret. så är det JA och då primärt utifall du skulle få ett nytt kort, eller du vill titta på HD kanaler

Så då är svaret JA.

Annars så skall du inte behöva det.

Vad jag själv gjorde var att när det kom ebjudanden med gratis box vid förlängning av abb, eller om jag tog ett tvilling kort så fick jag gratis box.

Då slog jag till så att jag inte behövde betala för något som jag inte tänkt använda.

Så ja det är bra, men inte nödvändigt. INte nödvändigt för att skicka signalen i varjefall

Ta tillfället i akt när det är dags att för ditt abb att gå ut , ring till dem när det är ca 3 månader kvar och berätta att om du väljer att gå över till Cmore så får du en gratis HD box och 3 månader gratis abb, och att du funderar på att ta det men ville kolla med Viasat om de också kan ge dig ett likande erbjudande.

//Aer