Sign in to follow this  
Followers 0

Undertexter .ts filer och subtitels

5 posts in this topic

Posted · Report post

Har inspelningar gjorda som jag på min miraclebox som jag kan läsa (se) undertexterna vid uppspelning från MB, men om jag kopierar samma filer (.ts .idx .rap) till datorn, kan jag inte på något vis se undertexterna. Jag har en del inspelat material som jag skulle vilja kunna visa mina arbetskamrater men som är på engelska och mina jobbarkompisar kräver svensk text.

Jag har testa med KMPlayer, MediaPlayer Classic, Gomplayer och inte någon av dessa program kan visa upp undertexterna. Eftersom jag kan se undertexterna vid uppspelning i MBoxen så måste de ju finnas inbäddade i ts. filen antar jag. Jag tror inta att .idx och .rap filen innehåller undertexten??

MVH Eva

Posted · Report post

Har inspelningar gjorda som jag på min miraclebox som jag kan läsa (se) undertexterna vid uppspelning från MB, men om jag kopierar samma filer (.ts .idx .rap) till datorn, kan jag inte på något vis se undertexterna. Jag har en del inspelat material som jag skulle vilja kunna visa mina arbetskamrater men som är på engelska och mina jobbarkompisar kräver svensk text.

Jag har testa med KMPlayer, MediaPlayer Classic, Gomplayer och inte någon av dessa program kan visa upp undertexterna. Eftersom jag kan se undertexterna vid uppspelning i MBoxen så måste de ju finnas inbäddade i ts. filen antar jag. Jag tror inta att .idx och .rap filen innehåller undertexten??

MVH Eva

Du skall använda VLC. (enda programmet som klarar texttv)

Du kan också använda Projectx för att separera video och textfilen.

Textfilen kan läsas in i tex i MPC

Själv föredrar jag att använda betalprogram Videoredo Tvsuit som är lätt att använda

för att editera videofiler. Det klarar att läsa in Miraclebox .ts inspelningar med teletext. Kan laddas ner för trial.

http://www.videoredo.com/en/index.htm

Jazza likes this

Posted · Report post

Nån kanske har svar på mina två frågor:
1.Hade en MB8 med extern hårddisk som jag spelade in program på. Köpte sen en MB9. Pluggar jag in hårddisken och försöker spela upp filerna som är inspelade fungerar det inte via boxen. Är det olika fil-typer på MB8 och MB9 eller nått annat fel? Inställning i boxen?
2. Försöker spela upp ovan nämda ts-filer på stationär dator med VLC men det händer absolut ingenting. Windows 10 64bit och har tagit ner nyaste VLC. Har även testat mediaplayer. Vad kan vara problemet? Det ska ju uppenbarligen fungera med VLC och .ts-filer.

Posted · Report post

Ok. Potplayer är en spelare som funkar på stationära datorn. VLC fungerar ej för mig.

Tack för tipset.

Posted · Report post

Ok. Nu behöver jag inget svar på fråga nr1. Det fungerar helt plötsligt... Vet inte om jag klantat mig totalt på något vis tidigare eller vad som hänt men nu fungerar det att spela upp från externa hårddisken.

Har provat flertalet gånger tidigare och den har aldrig ens visat filerna på externa HDn och det gjorde den inte nu först heller, men efter att jag bläddrat runt litegrann (ändrat mellan filtyper) dyker helt plötsligt filmfilerna upp! Kul att det ibland bara fungerar helt plötsligt... :)