SVT krypterad efter viasat-flytt

12 posts in this topic

Posted · Report post

Hej, jag har en mb 6hd plus pvr med mjukvara 2.11.30. Viasat flyttade SVT innan vinter-OS till ny plats, så det jag gjorde var att göra en ny kanalsökning och lade till de nya kanalplatserna. Då kan jag se dem på den lilla förhandsgranskningsrutan men när jagvförsöker titta på helbild så är den krypterad. Det är även en symbol bredvid den normala €-symbolen som är i kanalistan. Alla lokala SVT-kanaler har alltid varit såhär men jag har inte brytt mig då jag kunde se "huvud"-SVT kanalerna.

Hur får man in SVT igen?

Petervalross likes this

Posted · Report post

Som du säkert redan vet så funkar inte SVT HD från viasat, inte någon annan HD kanal heller för den delen.

Men när de ändrar runt i kanalerna kan det behövs skickas en signal till kort/Box från Viasat.

Detta görs via Viasat, genom att skicka ut en signal (SAT) under de först 3-4 veckorna

Sedan görs detta mer sällan

Du kan logga in på viasat och skicka egen signal till ditt kort/box så brukar detta lösa sig

Kräver att du har login på VIasat. Vilket alla abonnenter kan få

Hur det går till står på viasats hemsida

//Aer

Posted · Report post

Hej aer.

Tack för tipset, provade detta men hjälpte inte. Ett ytterligare förtydligande är att även om man lägger till de nya kanalplatserna för SVT så syns de inte i favoritlistan när man är i tv-läge utan endast när man är inne i menyn under kanalhantering.

Har du, eller någon annan, något mer tips? Känner mig som ett pucko när jag rotar runt i menyerna och inte får ordning på det...

Peter

Posted · Report post

Använder du inte DrEdit för att redigera favoritistan?

Posted · Report post

Signumboxarna(MB 6-9) har ett uselt gränssnitt för att hantera/redigera kanallistan. Du kan under en av menyerna överföra kanaldata på ett USB-minne som du sedan stoppar i datorn och jobbar vidare med i programmet DrEdit som finns att hämta på miraclefiles.net. Alternativt hämtar du min kanallista på http://audipower.se/mb och lägger filen på ett USB-minne och sedan stoppar det i boxen. Boxen kommer att känna att det är nåt som ska installeras så det är bara att trycka på röd knapp på fjärren när den frågan kommer.

Posted · Report post

Jadu, en hel del. I favoritlistan "Svenska HD" finns runt 100 st, med HD-kanaler och icke HD-kanaler från Thor och Sirius(inga HD-kanaler från Sirius). Nu gjordes denna lista under OS så dessa Viasatkanaler finns med där.

Posted · Report post

Du löste det! Tack som fan! Skönt med människor som spiller sin tid på totalt okunniga som jag...

Posted · Report post

Alltid kul att hjälpa någon, när man vet hur tacksamt det är att få hjälp själv :-)

Jag har ingen MB signum-box i drift här hemma nu men ska fixa en mer uppdaterad lista, utan inaktuella kanaler, så säger jag till när den finns att hämta.

Posted · Report post

hello everybody

I'm very new (newbie) to miracle box 6 plus signum hd and just bought one and I want to upgrade, add some channels to freetvplus and make the web browser work .....etc. I would truly appreciate any assistance to set up the box, upgrade, and get all the free channels from Internet free channels, I'm new to Linux please help and an In details help by the way I live in Finland and would love to receive some Swedish and Canadian channels., any help is very much appreciated

best regards

karis

5 of December 2014