Sign in to follow this  
Followers 0

Hur får in mgcamd med newcamd.list i boxen

6 posts in this topic

Posted · Report post

Hjälp! Fick ny Premiumboxen igår (Hade MB8 tidigare som gick perfekt)) och la direkt in Miracoulous och det gick fint, samma med att den hittade kanaler etc. Så jag får in de fria nu. Men hur för jag över min gamla mgcamd med tillhörande newcamdlist in i boxen.

Den har ju redan mgcamd installerad om jag fattat rätt, räcker det inte bara att för över newcamdlist? Hur gör man. Kan nån hjälpa mig med en enkel steg för steg?

Posted · Report post

Snurra runt på forumet ännu en gång och fick en bra beskrivning som hjälpte mig. Om nån annan kör fast så gör man så här:

Koppla upp din box till nätverket och leta fram ipnr.

Gå in i sök rutan och skriv in exvis \\192.168......

Då kommer du in i boxen roots/var/keys och klistra där in din newscamd.list (skriv över den bef.

Bam!, allt uppe!

Posted · Report post

Lägger in ny newcamlist under /var via filezilla, men det funkar inte. Nu kommer jag inte åt var/keys filen utan det hoppar upp till user / keys. Provade med att ändra filen men får inte igång. Är det något mer man skall göra?

Posted · Report post

Lägger in ny newcamlist under /var via filezilla, men det funkar inte. Nu kommer jag inte åt var/keys filen utan det hoppar upp till user / keys. Provade med att ändra filen men får inte igång. Är det något mer man skall göra?

Det skall gå bra att lägga newcamd under /usr/keys

Kör du mgcamd?

Posted · Report post

Har installerat mgcamd via lokala utökningar, men får ingen bild alls,var aktiverar man camen då?

Kajn inte hitta någon softcam inställning någonstans

Oj postade det här i fel topic tror jag,,men hursomhelst detta gäller Official programvara.

Posted · Report post

Efter många försök och funderingar. Båda att förstå vad som menats, försökt hitta i boxen, försökt få det att fungera genom ftp och nätverk. Klart omständigt och föga användarvänligt. Det gick inte som förut att bara stoppa in USB-kortet och trycka på röd knapp... Såklart lättare när man fattar hur det är uppbyggt. En enkel guide hade inte skadat.

Iallafall:
Stoppa newcam-filen direkt i rooten på en FAT 32 formaterad USB. ENDAST filen. INTE pluginkatalog med filen i underkatalog som det var förut. (Newcam är en list-fil. Den blir newcam.list i boxen. Ska bara heta newcam. Inget list eller ipk)

Stopp i USB-stickan i fronten på boxen. Gå till "miracle panel - verktyg - file manager". Då kommer två rutor upp till höger. Där väljer man USB på ena sidan och Internal flash på andra.

Bläddra mellan rutorna med "prev" och "next" -knapparna.

Ställ in den högra listan på "internal flash - usr - keys"

I den vänstra listan letar du fram din newcam-fil. Kopiera med gul knapp. (Kopieringsruta dyker upp.)
När det är klart ska newcam.list finnas på boxens flashminne.
Starta sen om MgCam (1.38 på min box.) Under "Miraclepanel/softcam panel" (Röd knapp för att starta om.) 

Sen fungerade det för mig. Seger.
(Förutsätter att nätverk fungerar och du har satellitmottagning.)