Sign in to follow this  
Followers 0

Hur få bild, ljud och nätverk?

3 posts in this topic

Posted · Report post

När jag installerade EGAMI 5.0.0 så hittade den samtliga kanaler på Thor 0,8W och SES/Astra 4,8E. Jag fick däremot inte vare sig bild eller ljud på någon av de kanaler som Viasat och Canal Digital sänder via satelliterna. Behöver denna image något tillägg? Är det tillägget Cardreader plugin? Hur installerar man i så fall detta plugin?

Sedan hittade denna firmware inte Miraclebox egna 150 MBps USB-baserade nätverkskort vilket Official 140223 och Miraculous 4.0.2 gjorde. Dessa två gick att ansluta till det lokala trådlösa nätverket och därifrån till Internet men inte EGAMI. Varför? Det fungerar mindre bra att dra nätverkskabel från routern till mottagaren. EGAMI hittade det fasta nätverksadaptern vilket även de andra två gjorde.

Posted · Report post

Nu har jag uppgraderat min mottagare från Miraculous 4.0.0 till EGAMI 6.0 med USB-sticka för att sedan online-uppgradera först till 6.1 och sedan 6.2. Version 6.0 kände igen Miracle WiFi-dongle 150 Mbps och kunde koppla upp mottagaren mot det lokala nätverket och Internet. Automatisk sökning hittade sedan motsvarande uppsättning TV- och radiokanaler från SES/Astra 4,8E och Thor 0.8W som Miraculous gjorde. Jag fick sedan bild och ljud från samtliga krypterade Viasat-kanaler från SES/Astra 4.8E och Canal Digital-kanaler från Thor 0.8W som jag hann prova innan det var dags att lämna stugan för jobbet. Nu fungerat denna image även för mig och min mottagare.

Posted · Report post

Jag glömde att skriva att jag manuellt fick lägga in SoftCAM med EGAMI Panel för att få bild och ljud trots att jag under installationsguiden dels svarade jag på frågan om jag ville installera en SoftCAM och dels valde den första i listan.