Sign in to follow this  
Followers 0

MB 9 med Boxer CI-modul?

5 posts in this topic

Posted · Report post

Någon som använder boxen med kort och modul för Boxers utbud?

Funkar det bra? Några problem?

Posted · Report post

Jag kör normalt med MCAS och boxerkort. Ibland stoppar jag även i en CI+ med ytterligare ett boxerkort. Så länge som inga inspelningar (på kodade kanaler) ska göras fungerar det bra.

Jag uppfattar det som att boxen prioriterar kortet i CI+-modulen. Detta i kombination med att boxers modul endast tillåter en samtidig dekryptering leder oftast till att inspelningar på annan (krypterad) kanal blir kass.

Posted · Report post

Någon som använder boxen med kort och modul för Boxers utbud?

Funkar det bra? Några problem?

Kör med Clone+, varav 2 Clonekort i boxen (ett i intern läsare och ett i CI+ modul) och det funkar. Nu skall det sägas att jag bara använder boxen för ren inspelning, för normalt tittande så kör jag CI+ modul direkt i TV:n.

Posted (edited) · Report post

Jag kör normalt med MCAS och boxerkort. Ibland stoppar jag även i en CI+ med ytterligare ett boxerkort. Så länge som inga inspelningar (på kodade kanaler) ska göras fungerar det bra.

Jag uppfattar det som att boxen prioriterar kortet i CI+-modulen. Detta i kombination med att boxers modul endast tillåter en samtidig dekryptering leder oftast till att inspelningar på annan (krypterad) kanal blir kass.

Hmm, behövs inte en CI+ modul för att avkoda Boxers kanaler? Eller gäller det bara för HD kanalerna?

(Jag håller precis på och byter från CD till Boxer eftersom min parabol numera skymms av träd som vuxit för mycket och som jag inte kan göra något åt.)

Edited by Slite

Posted · Report post

Ja, det behövs bara för HD-kanalerna idag. Sen vet man ju inte vad de kommer hitta på framöver.

Du kan inte prata med markägaren så det löser sig?