Jävla MB9 Boot loop

5 posts in this topic

Posted · Report post

Nu strular den jävla boxen igen, idag när jag försökte fixa Canal Digitals kanalista låste sig boxen vid EPG läget varför jag gick till plugins och raderade nuvarande EPG information, sedan dess startar boxen om kontinuerligt. Boxen kommer fram till att visa några sekunder av Discovery men sedan bootar boxen om, om och om igen. Jag har flashat om boxen men det gjorde ingen större nytta, stängt av den på baksidan. Hinner aldrig nå fram till några menyer innan boxen startar om.

BEHÖVER HJÄLP innan jag blir helt tokig.....

MVH Eva

Posted · Report post

Du har satt clean-up EPG på auto. Det finns lösning nånstans här på forumet så du får leta.

Posted · Report post

Jag har hittat en lösning som har fungerat för mig vid tidigare tillfälle (för några år sedan) om du menar pluginnet med den tomma autostart.shs, sitter på jobbet o skriver, jag kommer inte ihåg exakt vad filen heter.

Jag laddade återigen ned detta plugin i går kväll och testade, tyvärr så läser inte boxen in den filen/plugin eller så fungerar det inte längre med en tom fil som skriver över "plugin uppstarten" .

Jag tror inte heller att jag satt EPG i autostartläge, fast helt säker är jag förstås inte eftersom det gick åt skogen. Jag vill minnas att jag tryckte på starta för plugin EPG clean och har för mig att det var den gröna knappen. Jag hade redan tidigare på kvällen gjort samma manöver då boxen låste sig så fort jag tittade på EPG, vilket berodde på att jag hade editerat kanallistan i Octagon och hur jag än bar mig åt inte fick ordningsföljden på kanalerna som jag ville ha dem. För att förklara ännu mer så behövde jag få i Discovery Sience på listan eftersom den numera ingår i familjepaketet.

Eftersom jag inte är Linuxanvändare har jag inga kunskaper i hur boxen programmeras och behöver hjälp. Min gissning är att autostart.shs inte längre fungerar eftersom boxens programvara är uppdaterad till senaste versionen.

Jag har också prövat med tre olika USB-stickor, flashat om boxen vilket fungerade, fast problemet med kontinuerliga ombootningar kvarstår. (stänga av boxen hålla knappen uppåt tills stickan lyser och se att det står complete när flashningen är klar. Har inte någon RS232 utrustning, känns som (80-tal när jag köpte min första dator). 

Jag är inte speciellt intresserad av att "meka" med MB9, däremot vill jag inte använda CD egna boxar eftersom jag bl.a. vill kunna bestämma var och jag ska spara inspelningar.

.

Posted · Report post

Så här ser textfilen till plugin ut- Jag kommer aldrig till frågan om att installera. Boxen läser på USB-stickan, startar skärmen Miraclebox signum, vidare till Discovery  seden ny omstart efter 1 sek.

by Ants war at miracleforum.net

För Miraclebox

Filen där inställningen av vilka Plugin som automatiskt startas
skrivs över.

/var/bin/autorun.sh skrivs över med en tom fil.

Installeras som plugin.

Kopiera katalogen plugin och allt därunder till en tom USB sticka
och anslut den till din Miraclebox.

Välj installer Plugin.

Posted · Report post

Problemet löst.

Hittade en Flash fil från Ed Baker TACK för den.

"Flash.v6.MIRACLEBOX.9hdtwinpvr.ird" är ett FW som enligt uppgift ska åtgärda de flesta problem med boxen.

Se http://miraclefiles....php?download=63

Boxen återställdes tack o lov.