Sign in to follow this  
Followers 0

Problem efter uppgradering

6 posts in this topic

Posted · Report post

Efter uppgradering till senaste officiella programvaran (MB Premium Mini HD 140721) så stannar den i booting läge.

Det står miraclebox på tv-bilden.

Någon som har något tips på vad man kan göra åt detta.

Posted · Report post

Hadde det samme problemet på min,da brukte jeg bootloader-miraclebox-mini-751 mhz-4.29,husker ikke hvor jeg hittade den,vet heller inte hvordan jeg laster den opp her.Virket fint for meg,brukte usb porten bak.Jeg slo av strømmen bak på boksen,sate usb minne penn bak,slo på,når den var ferdig slo jeg av og innstalerte orginal sw via usb penn i front.Kan bruke hvilekn sw en ønsker.Nu hittade jeg linken til bootloader.

http://www.openvix.co.uk/index.php?dir=Bootloaders/Miraclebox-Bootloaders/Miraclebox-Premium-Mini/

Posted · Report post

Hej ,vad jag märkt är att jag måste ha ny bootloader om jag vill använda annan image annars ställer sig box på boot inget händer,har nyss fått miraclebox mini hd,så för varje ny image bootloader för just den image är vad jag märkt

Posted · Report post

Sen verkar det som man från mbox sida har focus på twin boxar och mindre på mini boxar om jag har fel upplys mig :)

Posted · Report post

Sen verkar det som man från mbox sida har focus på twin boxar och mindre på mini boxar om jag har fel upplys mig :)

Kan bara hålla med. Verkar inte vara så många som är kunniga och är inne på detta forum och skriver heller... 

Vore bra med en "how to for dummies" om hur man gör för att uppdatera hela systemet samt hur man installerar drivrutinerna för kortläsarna, vilket är asknasigt att det inte ingår från början...

Posted · Report post

Flashade en Premium mini och sedan var det tji att få igång den. Den fastnade i "Booting".

Testade att ladda på senaste bootloadern samt provade Miraculous, Egami och Openmb senaste imagear, samma sak "Booting".

Hittade då denna länk och följde tipset. Detta fungerade genast.

http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?39620-Miraclebox-HD-Mini-not-booting-after-restart

Mvh Zoogin99