Ingen fjärrkontroll i paketet...

4 posts in this topic

Posted · Report post

När jag köpte min MB Mini 2xS2 så fick jag ingen fjärrkontroll. Vände mig då till återförsäljaren där de skrev (Observera att de har skrivit Dreambox och inte Miraclebox i sitt svar):

Mitt mail till återförsäljaren: 

Hej,

Jag köpte en Miraclebox Premium Mini HD (2xS2) (Ordernummer xxxxxx). Men när jag packade upp boxen så upptäckte jag att fjärrkontrollen och batterierna som ska följa med, enligt manualen.

Återförsäljarens svar:

Hej Jesper.

Beklagar att ni inte har fått med en fjärrkontroll till er dreambox.
Jag känner även till att vi har haft detta problem med dreambox tidigare att vissa modeller har inte varit packade med kontroller.
Men då har dreambox skickat ut kontroller direkt till kund efter att man bara kontakt dem.

Så jag skulle råda er att kontakta dem.

Idag, en vecka senare, har jag fortfarande inte fått någon återkoppling från Miraclebox utan resultat trots att jag har skickat in ett supportärende via MB:s sida samt skickat ett PM på MB:s Facebook sida. Skickade in ett nytt supportärende nyss och hoppas att man får någon sorts återkoppling snart.

Själva boxen verkar trots att jag har haft lite problem med EPG:n vara helt ok, men MB:s support ger jag inte mkt för och kommer definitivt skriva om detta på Prisjakt, etc...

Posted · Report post

Om du läser fler inlägg i forumet kommer du att finna fler som har mer eller mindre bra upplevelser kring MB's support

Det mesta är nog mindre bra.

Med det sagt..

Ansvaret för att du inte fått alla dina produkter ligger på den återförsäljare som du köpt ifrån

De ska i sin tur hantera detta med MB, och de INTE be dig som kund att kontakta dem för att få det du saknar

Så kontakta din återförsäljare igen. Tala om för dem att du köpt varan av dem och om de inte kan leverera varan korrekt så har du rätt att häva köpet, alternativt få ersättning för det du inte fått, dvs fjärrkontrollen.

Det är deras ansvar att hantera detta direkt, de skall absolut inte be dig som kund att kontakta tillverkaren för att få saker som saknas.

Genom att vara återförsäljare så ligger ansvaret gentemot dig, på dem som återförsäljare

Hjälper inte dig med att få din saknade fjärrkontroll, men det kanske kan hjälpa dig med att sätta press på återförsäljaren

//Aer

Posted · Report post

Fick svar igår:

Hej,

Det stämmer. Vi ber så mycket om ursäkt för det inträffade och skickar omedelbart en ny fjärrkontroll till dig! Tack för ditt överseende.

Med vänlig hälsning/Best regards,
Supporten Miraclebox

Så nu är jag lite gladare igen =)

Posted · Report post

Redan idag kom den. Fantastiskt snabbt. Fast nu blev det genast lite strul att lägga in TV:n (en Toshiba) som inte fanns med bland de koder som finns angivna i manualen. Där står det:

Besök Miraclebox.se > Support > Manualer för en fullständig lista över TV-märken. 

Men någon sådan information finns det ej. 

Man kan visst göra en "Smart Scan" men jag skulle ändå vilja ha koderna.

I andra MB-manualer har jag hittat Toshiba bland tv-märkena. Men då är det en 3-siffrig kod och jag ska ha en 4-siffrig kod enligt manualen.