Erfarenheter ?

5 posts in this topic

Posted · Report post

Någon som skaffat sig denna box ännu ?

Vore intressant att höra om erfarenheter om den så man vet om det är värt sin investering.

Posted · Report post

Har haft den i 2 dagar nu, och börjar bli lite frustrerad. Har ingen tidigare erfarenhet av den här typen av boxar, så saknar säkert en hel del "know how". Installationen gick smärtfritt, och allt såg ut att fungera. Får dock bara in gud-kanaler (som någon uttryckte sig). Kortet verkar inte "fungera". Har ingen aning om det beror på mjukvara eller hårdvara. Har kör in alla uppdateringar som fanns, men utan framgång. "reklamen" om produkten sa att det bara var att koppla in och köra...

Problem hittills:

* Canal Digital-kortet används inte

* Fjärrkontrollen strular av och till (kanske dåliga batterier?)

* EPG'n visa bara pågående och nästkommande program.

Posted · Report post

Inser att jag borde skrivit på "Allt om mjukvaran"...

Bytte till OpenMB och nu får jag in alla kanaler. Var dock tvungen att välja sateliter manuellt.

Fjärrkontrollen är lite seg, men ska byta batterier (kanske gamla vid leverans). EPG'n har samma problem.

Posted · Report post

Efter lång övervägan tog jag beslutet att skaffa mig en Premium Ultra med 3 st DVB-T2/C Tuners.

En WD 3,5” 1TB HDD hade jag först tänkt mig inne i boxen men fick tyvärr ta till en mindre modell eftersom HDD:n låg mot yttrehöljet och täckte för luftcirkulationen.

Fjärrkontrollen har ett typo fel på sista tangenten längst ner till höger, tangenten säger HLEP. Vet inte om just jag fått ett måndags exemplar eller om alla har samma typo fel.

Kommer från en Maximum C-8000 och bilden är helt oslagbar jämfört med min föregående box :) 

RENA PLÅGAN att hitta kanaler! Visade sig att boxen levererades med dipparn i fel läge på mina tuners. Utöver detta gick det inte heller att använda en färdig konffad operatör för kanalsökningen trots att mjukvaran ger denna möjlighet. Inställningarna för kanalsökning måste specifikt matas in och kräver en hel del tålamod tills det eventuellt börjar synas något i rutan… Verkligen inte lätt att ta ibruk som tillverkaren utlovar.

Mycket mera har jag inte hunnit testa eftersom det tog ett helt veckoslut att få igång kanalerna men snabbt kollat så fick jag iaf en positiv känsla av användargränsnittet i den offiella mjukvaran.

Posted · Report post

Hej Kenlee och övriga som skaffat sig premium ultra!

Hur är era erfarenheter nu när ni haft boxen ett tag?

Fungerar EPGn utan problem? Har själv en MB9 som epg fungerat dåligt på länge. Funderar på att byta men inte om epg fungerar dåligt även på nyare boxar.
I övrigt gillar jag Miracleboxen. Bra bild och ljud, navigering och menyer osv.