Sign in to follow this  
Followers 0

MB 6 plus HD kraschar med L706

3 posts in this topic

Posted · Report post

Har en MB 6 plus som jag installerat hs 2.11.86 som verkar vara senaste mjukvaran på. Har testat med både xcamclient och mgcam men utan bättring. Boxen kraschar oregelbundet för mig med att den visar L706 på displayen. Ibland funkar den bra en hel dag och ibland kraschar den flera gånger med 5-10 minuters intervaller. Man får då rycka ström ir den sen starta upp igen.

Har någon förslag på vad mer jag kan testa eller kanske tom en lösning på problemet?

m

//Mattias

Posted · Report post

Jag använder själv L706 och HS2.11.87 och kör xcam130709 med bra resultat. Ta bort befintlig kanallista och gör en ny från grunden. En gammal kanallista kan göra att boxen kraschar. Dessutom kraschar min box sporadiskt om jag använder mig av 1080p som utsignal. Använder 720p eftersom min tv endast är HD-ready men 1080i fungerar lika bra.

Posted · Report post

Jag använder själv L706 och HS2.11.87 och kör xcam130709 med bra resultat. Ta bort befintlig kanallista och gör en ny från grunden. En gammal kanallista kan göra att boxen kraschar. Dessutom kraschar min box sporadiskt om jag använder mig av 1080p som utsignal. Använder 720p eftersom min tv endast är HD-ready men 1080i fungerar lika bra.

Har testat att köra helt utan någon kanallista, stängt av EPG, installerat om mjukvara/plugin men fortfarande problem med att boxen stänger ner sig och L706 visas på displayen. Några fler tips från någon?