Inför köp av miraclebox premium twin 2xC/T2

1 post in this topic

Posted · Report post

Jag planerar att återigen köpa en miraclebox premium twin 2xC/T2  för att använda med Boxer. Jag gjorde detta köp även för ett år sedan utan att få det att fungera, så jag lämnade tillbaka den. Jag provade då även en VU+ där jag fick nästan allt att fungera med hjälp av Softcams men lämnade tillbaka även denna i tron om att faktiskt även miraklebox borde fixa mina krav till ett lägre pris med ett betydligt bättre forum :-) och fler mjukvaror.

Vad jag vill åstadkomma är följande:

- Inspelning av minst två kodade hd-kanaler samtidigt.

- Lagringen ska ske på NAS:en, för att sedan kunna titta valfri enhet, eller kanske t.o.m. kunna ladda ner min inspelning när jag är på resa.

- Web-interface för konfigurering av inspelningar.

- Integrerad mediaspelare för att kunna spela annat nedladdat materiel.

- Gärna även en integrerad väl fungerande web-läsare för tillgång till olika play-tjänster såsom Netflix, SVT-play osv.

Vid mitt tidigare prov använde jag mirakleboxen ihop med en Boxer-ca-modul vilket tyvärr fick konsekvensen att jag bara kunde spela in på en kanal i taget annars hängde sig hela boxen, detta var anledningen till att jag lämnade tillbaka den. Jag var dock då inte bekant med Softcams vilket jag senare var när jag provade en VU+ och fick nästan allt att fungera utan CA-modul.

När jag nu pratar med försäljningsstället Digitalboxen i Kristianstad säger han återigen att jag behöver en CA-modul, och att problemet med att bara kunna spela in på en HD-kanal nu är löst genom att nr:2 spelas in kodat ock avkodas först när man tittar, vilket då borde innebära att den 2:a inspelningen bara går att titta på via boxen.

Någon som har erfarenhet av detta och kan bekräfta hur det faktiskt fungerar?