Programvara till MB Premium Twin+

9 posts in this topic

Posted (edited) · Report post

För några månader sen köpte jag en Miraclebox premium Twin+ från ett företag i Skåne som jag fått tips om. Det är miracolus programvara i den. Jag har satt in hårddisk i den för att kunna spela in mina favoritprogram när jag inte har möjlighet att se dom direkt. Väldigt ofta när jag skall se på det inspelade så är det bara svart och inget ljud, ibland bara ljud och ibland bara bild men inget ljud. Jag har pratat med återförsäljaren och han menar på att jag förmodligen måste installera om boxen. Hur jag skall göra säger han inte utan hänvisar till detta forum.

Vilken system skall jag använda? Jag har hittat OpenMB 4 beta och OpenMB 5. Miracolus hittar jag inte. Och hur skall jag få in programvaran.

Jag hade en Dreambox DM7020HD v2 tidigare och den har jag flashat om flera gången men nu vill den inte längre därför köpte jag ny box.

Edited by Håkan

Posted (edited) · Report post

Jeg har også en Premium twin+ og har lagt OpenPli i den -  og den fungerer perfekt også med HDD.

https://openpli.org/download/miraclebox/mbtwinplus

lägga softwaren på et USB nyckel (FAT32) sät den i usbstikket på fronten - fölg teksten.

vh/Bosse

Edited by Bosse

Posted · Report post

Längesedan jag gjorde något åt min MB Premium Twin. Har börjat få problem med textning av HD-kanaler. Kanske kan vara läge att uppdatera något? Hur ser jag vilken version det var på den miraculous jag lade in?

Posted · Report post

Jeg har også en Premium twin+ og har lagt OpenPli i den -  og den fungerer perfekt også med HDD.

https://openpli.org/download/miraclebox/mbtwinplus

lägga softwaren på et USB nyckel (FAT32) sät den i usbstikket på fronten - fölg teksten.

vh/Bosse

Tack för hjälpen, nu är boxen igång igen men kan du hjälpa mig med ett svar... Jag har lagt in openpli som du hänvisade till men nu har jag problem att med fjärrkontrollen hitta det jag spelat in... MEDIA-knappen fungerar inte. Jag har hittat i inställningarna att man kan byta fjärrkontroll men jag vet ju inte vilken jag skall välja...

Posted · Report post

Kuben fungerar inte heller  min fjärrkontroll - Jag har lagt OpenPli4 i boxen och klagade till OpenPli forum, som var snabb att svara: Använd HotKey var svaret -  och det lyckades.

Meny / Inställningar / System / hotkey / f.eks.vælg grön lång / medie. (slut)

Håll den gröna knappen ner sedan kommer listan över inspelningar.

vh / Bosse

Posted · Report post

Knappen med "Kub"-symbol på min fjärrkontroll fungerar som "MEDIA"-knapp med programvaran "openmb-5-mbtwinplus-20170127_usb.zip".

Posted · Report post

Jag skrev det med Hotkey och gröna nyckeln lyckats öppna PVR listan - men jag var inte nöjd med hela
 funktionen av imaget.

Installerat senaste OpenPli4 och gick till: Menu-> indstillinger-> System-> enheter-> fjärrkontrol
 och här finns många möjligheter (som också Håkan skrev ) - Jag valde VU +, eftersom jag har en
 VU + SOLO2 och BINGO allt fungerar 100% med denna fjärrkontroll.

Jag beställde genast en extra fjärrkontroll här:

https://www.aliexpress.com/store/2025048/search?origin=y&SearchText=vu+solo+remote

fick det idag och det fungerar perfekt - priset SEK. 54,00 och det är inkl. frakt.

OBS: Den senaste OpenPli-4 är gjord för ren HD och har flera nya saker - om bildet fyller
för mycket på TV- ändra TV till OSKALAD - så passar det.

vh / Bosse

Posted · Report post

Någon av er som kan rekommendera mig den senaste imagen jag kan använda i min MB premium twin hd? Jag har börjat få problem med textningen på HD-kanalerna och funderar på om detta kan avhjälpas genom att uppdatera hela skiten. Jag vet inte vilken version jag har av miraculous jag har (hur kollar jag det?).