Sign in to follow this  
Followers 0

Dålig bild med Miraclebox 8

11 posts in this topic

Posted · Report post

Hejsan

Jag har idag inskaffat mig miraclebox 8 och lägger direkt märke till att bilden inte är i närheten så tydlig som mina gamla Triax Digial mottagre som körde SCART. Vet nån vad detta kan bero på ? Kör med hdmi kabel testat 2olika och testar båda vanliga SD Kanaler och HD kanaler bilden känns flummig inte alls som HD ska vara. Vad kan felet vara?

Desperat hjälp

Posted · Report post

Det som du förmodligen har ställt in den på är "Automatiskt" i AV-inställningar på "Upplösning". Du skulle nog sätta den på 1080i om din TV har stöd för det. För det kan omöjligtvis vara så att den har sämre bild än din Triax.

Kolla även inställningarna för TV-system att det är PAL (även om inte detta borde påverka)

Posted · Report post

Rätt skumt fortfarande kanalerna som jag brukade titta på som ligger på Hotbird (Vanliga SD kanaler) var tydligare på min Triax men andra kanaler och såklart HD kanaler är som de ska vara.

Testat olika inställningar men inte kommit fram till nåt , även testat att koppla in gamla mottagaren och jämföra med miracleboxen på just dessa kanaler man man ser oftast skillnad att gamla mottagaren har bättre bild :S:S

Posted · Report post

Vilka kanaler på Hotbird gäller det? Jag har också en Triax liggande och skulle gärna också jämföra. Precis som Admin så kan inte heller jag tänka mig att Triaxen skulle generera bättre bild än M-boxen.

Posted · Report post

MBC / ALJAZEERA / BBC ARABIC / SHARQIYA / AL-BAGHDADIA ETC ETC

som sagt jag förstår att ni upplever detta väldigt konstigt jag är själv förvånad

Posted · Report post

Har nu gjort en jämförande test av min Triaxbox och M-8. Visst har Triaxen en helt godkänd bild på dessa kanaler men den kommer inte upp i den kvalitet på bilden som min Miraclebox.

Kan tänkas du behöver justera något på din tv för att maximera bildkvalitèn med M-boxen. Det skiljer ju en del mellan skartkontakter och HDMI anslutning.

Posted · Report post

absolut den kanske scalar upp kanalerna så bliden ser dåligare ut med hdmki kabeln (bara en tanke)

Har ni några ideer vad jag kan göra med TVns inställningar

Posted · Report post

Tjena,

Nån lösning på detta? Upplever samma sympton..

Posted · Report post

Bild är nog bara o testa hur bild kvalite är ,vissa filmer eller äldre inspelningar som sänds på satellit blir suddiga på grund av ålder.

Posted · Report post

Det är synd boxar bara tydligen skalar upp inspelat till 1080p inte satellit mottagning,för på hemsidan står fullhd 1080 ,o för mig är full hd 1080p inte 1080i.

Önskar det vore så att box tar emot satellit bild o box skalar upp bild till 1080p .