Sign in to follow this  
Followers 0

Nätverksfunktioner - Guide

106 posts in this topic

Posted · Report post

Jag lyckas inte ansluta min USB-hårddisk till mboxen...

Jag har en USB-disk ansluten till den trådlösa routerns usb-uttag och den är utdelad på nåt vis...jag hittar den på mediaspelaren(boxee) på andra teven iallafall. Jag ser den under nätverk i utforskaren i windows7 och kan flytta filer till den osv..

hur skall jag skriva i mboxen för att ansluta till disken?

Går jag in i routern har disken ett namn, nätverks/enhetsnamn: \\LA500GB

sedan står det: Tillgängliga nätverksmappar \\LA500GB\USB_Storage

jag har försökt skriva in ovan namn i mboxen men det fungerar inte...provade även att skriva \\192.168.1.2\USB_storage...men det fungerade inte det heller...

Routern har ip 192.168.1.2 och telias thomson-router/modemet har 192.168.1.1

jag kör alltså annan trådlös router än den inbyggda i telia-routern

tacksam för hjälp!

Posted · Report post

EDIT på ovan inlägg: jag startade om nätverket i mboxen sedan skrev jag in mappnamnet utan \\ i början, sedan fungerade det!! jag hade tydligen inte full koll på hur man skulle skriva in namnet....

Posted · Report post

Sådär, då funkar uppspelning via nätverket och usb och hdd. Det var min MB8 som var kass. reklamerade den och fick en ny efter lite strul. Men nu funkar det :)

Så har du problem med att det hackar när du försöker spela upp tex xvid via nätverket eller hdd så är din box med 99% kass. kanske :)

Har läst igenom tråden och konstaterar att jag har exakt samma beskymmer med min HD6.

Skall ringa och reklamera den nu.

Har inte kunnat spela upp ett skit från hd kanalerna, pga utav konstant lagg. Med usb disk eller till pchdd. Med trådat närverk.

Posted · Report post

Här kommer guiden för dig som vill utnyttja några av nätverksfunktionerna med Miraclebox.

I denna guide beskrivs:

- Hur du ansluter till din Miraclebox från en PC för att flytta över filer till/från mottagaren

- Hur du monterar nätverkslagring för att spela in på/spela upp filer från en nätverkshårddisk eller PC

Mycket nöje! :D

Hej, Funkar bra.

Men, om man har flera hårddiskar och mao fler än en mapp man vill dela ut.

Hur skriver jag in det i menyn på boxen??

Lite novis där,,,

Mvh Leffe.

Posted · Report post

Hej, Jag försöker nu ansluta en mac dator till min MB9 HD. Jag är en pc kille och kan inte mycket om mac som är frugans. Har inga problem att ansluta mina andra enheter kors och tvärs i nätverket men får inte till anslutningen från macen.

Kommer så långt att jag i finder får upp miracleboxen och kör anslut till ip-nr, svar efter en stund

Ett problem uppstod vid anslutning till servern "192.168.1.xx" Serverversionen du försöker ansluta till stöds inte. Kontakta systemadministratören... Någon som lyckats eller vet vad problemet kan vara ?

Posted · Report post

Var är guiden? Hittar ingen länk eller nåt?