Sign in to follow this  
Followers 0

M8 - V1.09.02 - 2011-04-25 - MED XMLTV EPG!

40 posts in this topic

Posted · Report post

Miraclebox 8 HD TWIN PVR

Nu har äntligen den nya mjukvaran som ger oss en ordentlig EPG släppts. Läs mer nedan och läs mer i tråden om xmlTV EPG längst ner i tråden.

Release V1.09.02 April 25 2011

- Stöd för XML EPG för specifika källor

- Stöd för automatisk nedladdning av EPG (i bakgrunden)

- Buggar med blindscan: åtgärdad

- Fel i tidinformation vid inspelning: åtgärdad

- Visar "WAIT OFF" på frontdisplayen under inspelning i standbyläge: åtgärdad

- T1 & T2 visas på kanallistorna

- USALS frysproblem: åtgärdad

- Uppspelningsproblem i standbyläge: åtgärdad

- Plugin OSD Jitter problem solved (7110+7105)

- Plugin Interface krav : Plugin API V1.07

- Vänligen använd nya plugins och Webbläsaren Webzeal V1.80 !

- PanScan Format för TV Aspect Ratio 16:9 tillagd

- Full Format för TV Aspect Ratio 4:3 tillagd

- Build Version 4551

OBS! Uppdatera till den senaste MCAS om du använder kortläsarna i din mottagare. Klicka här

Information och instruktioner på hur du använder EPG:n hittar du här

http://miracleforum.net/viewtopic.php?f=43&t=513

Posted · Report post

Bra att det händer något! Men hade förväntat mig att man inte skulle behöva ha en hårddisk inkopplad för att det skulle fungera med epg. Det fungerar bara med en usb/hårddisk inkopplad och inte en nätverksenhet som jag använder!

Du får nog ändra infon "- Vänligen använd nya plugins och Webbläsaren Webzeal V1.80 !"

För den är ju bara för M9:an :(

Posted · Report post

Det här fungerar skitbra! Inga problem alls.

Posted · Report post

Hej!

EPGn fungerar ju fin fint.

MEN, jag har efter uppgraderingen stora problem med att "Krypterad kanal" som kommer upp hela tiden.

Ingen mer än jag som har det bekrymet?

Verkar som den vill stanna i det läget länge också....

Allt fungerade bra innan uppdateringen, så jag är ganska säker på att det har med det att göra tyvärr...

Posted · Report post

Har provat att sätta mgcamd i manuellt läge med goda resultat!

Posted · Report post

Det verkar vara nån bugg som gör att den nya programvaran tappar kontakten med Mgcamd med" krypterad kanal" som följd. (iallafall för mig) enda sättet jag kan få tillbaka bilden är att lägga pluginet på hårddisken och starta om, stänger jag sen av boxen med 2 tryck så är kontakten bruten igen när jag startar boxen. :idea:

Posted · Report post

Jag har också denna bugg. Funkade bra i början men blev värre och värre. Jag använder X-CAM men får samma symptom.

Det intressanta är att det inte bara är det programmet som slutar funka, hela boxen börjar strula. När jag gick in under plug-in för att försöka avinstallera xcam hände helt enkelt ingenting. Försökte sedan återställa hela boxen till standardinställningar men då hängde sig boxen bara.

Tog sedan ut USB-stickan och startade om, då fungerade dekrypteringen igen. I med stickan igen och omstart - fick då "Krypterad kanal" igen. Försökte då formatera den i boxen med XMLTV avstängt, men får felmeddelande.

Pluggade då in stickan i datorn och gjorde en fullständig (alltså inte snabb-)formatering.

Har funkat sedan dess.

Misstänker att det kommer att börja strula snart igen, ska då prova att formatera USB-minnet igen.

Posted · Report post

Ses detta som en slutgiltig lösning, med EPG?

Kan nån förklara för mig vad problemet är, med tanke på att jag, för att få en fungerande EPG (som funkar i löjligt enkla och "dåliga" boxar utan större problem) måste köpa till grejer och fixa med nätverk m.m....?

Posted · Report post

Det verkar vara nån bugg som gör att den nya programvaran tappar kontakten med Mgcamd med" krypterad kanal" som följd. (iallafall för mig) enda sättet jag kan få tillbaka bilden är att lägga pluginet på hårddisken och starta om, stänger jag sen av boxen med 2 tryck så är kontakten bruten igen när jag startar boxen. :idea:

Tyvärr så startar inte Mgcamd och dessutom går det inte att radera inspelade program på USB/HD med en den senaste uppgraderingen.

Jag återinstallerade näst senaste uppgraderingen och då verkar allt fungera som vanligt.

Posted · Report post

Jag har också dessa fenomen med att cammen inte startar/syns fast det verkar fungera i alla fall (!?)

Det går inte heller att radera från hårddisken.

Ska det inte komma en programvara snart där man inte tvingas välja mellan vad som ska fungera..

Hela boxen hängde sig när jag nergraderade den till programvaran som jag tyckte fungerade bäst (65). Nu vågar man ju inte röra boxen. Hade ett jäkla strul med att få igång den igen efter alla felkoder som dök upp.

Posted · Report post

Om man installerar om den senaste versionen så fungerar det mesta i ett dygn, det går dock inte att radera filer. Efter ett dygn så går det inte att starta/stoppa plugins. Blir mer osynk och hackning i bilden. Provat att nergradera till tidigare version men då står boxen bara och hänger. så blir att flasha om boxen dagligen med senaste verionen tills att det kommer in fix.

Posted · Report post

Om du nedgraderar med en"nollmodemskabel" så blir det nog bra och då slipper du iallafall hålla på varje dag. Fast ingen Epg förstås. ;)

Posted · Report post

Formaterade USB-stickan idag igen men får felmeddelande av XMLTV:Nätverk kan inte nås.

Vaddå? Nätverket funkar ju, annars hade jag ingen bild (korten sitter i servern i källaren)

Angående problemen med "Kodad signal" efter att ha använt XMLTV någon dag: Nån som har koll på ett mönster med vilka som drabbas? Polaren har en likadan M8, fast med hårddisk, och han har inte upplevt några problem. Kan det vara så att alla som har problem kör med USB-minne?

Miracleadmin: Har du testat att köra med USB-minne i några dagar? Om inte - kan du göra det?

Posted · Report post

Jag fick exakt samma problem igår på min M8:a när jag bytte ut hårddisken. Provade det mesta, formatera användardata, nergradera + uppgradera igen, ta bort xmltv_sweden + epg.txt m.m. men inget hjälpte.

//Coolingen

Posted · Report post

Jag fick också felmeddelande av XMLTV:Nätverk kan inte nås igår, men imorse fungerade det igen. Detta hände både på min M8 och M9 igår, det har fungerat tidigare, kan det vara något med xmltv siten?

Posted · Report post

Faktum är att mitt Dlink DWA-140 H/W Rev B2 inte fungerar med nya mjukvaran. Lampan lyser, ip kommer och sedan tappar den länken.

Omstart, ingen ip, omstart av nät, kontroll av WPA/PSK-key, ut med allt annat - ingen ip.

Omstart med endast stickan i - ingen ip.

Återställning av konfigurationsdata - ingen ip

Återställning till fabriksinställningar - ingen ip

Backa på mjukvaran - ip!

I med nya fw igen - ingen ip

Backar fw - ip........

Posted · Report post

Kan vi inte få .65 mjukvaran med en fungerande EPG så är iallafall jag nöjd. Det är den jag tycker fungerar bäst.

Posted · Report post

Jag har samma bekymmer som flera av er nämnder, med krypterad kanal som kommer ofta.

Skall prova att inte stänga av boxen, då nån nämner att det är Mgcamd som inte går igång.

Om man väljer att boxen inte ska gå ner i riktigt "sömnläge" (power save mode eller vad det nu kallas" utan

endast i standby, är Mgcamd igång då?

(jag kör hårddisk, och har ändå problemet, så ni som funderar på om det är skillnad på usb-minne eller

usb-hårddisk så är svaret att det spelar ingen roll.)

Posted · Report post

Jag har samma bekymmer som flera av er nämnder, med krypterad kanal som kommer ofta.

Skall prova att inte stänga av boxen, då nån nämner att det är Mgcamd som inte går igång.

Om man väljer att boxen inte ska gå ner i riktigt "sömnläge" (power save mode eller vad det nu kallas" utan

endast i standby, är Mgcamd igång då?

(jag kör hårddisk, och har ändå problemet, så ni som funderar på om det är skillnad på usb-minne eller

usb-hårddisk så är svaret att det spelar ingen roll.)

Såna där problem hade jag också men nu funkar allt bra. ;)

Posted · Report post

Enligt test på min mb8 så kodar den inte av med mjukvaran före v1,09.02 med nya mcas har testat dom två nyaste mcas,så jag får bara bild på v1.09.02, får bara skylt kodat program med mjukvara med slut siffra 44 .66.82 tyvär med v1.09.02 bild direkt ?. tyvär så kraschade min dator så alla äldre mcas försvann .

Posted · Report post

Får ingen information på bla TV3, TV4, Kanal5, Disney Channel mer än pågående och nästa program.

Dom första dagarna hade jag full Epg, men dom sista gångerna Epg:n uppdaterats fattas det info för vissa kanaler.

Fler än jag eller bara hos mig det kladdar?

Posted · Report post

Får ingen information på bla TV3, TV4, Kanal5, Disney Channel mer än pågående och nästa program.

Dom första dagarna hade jag full Epg, men dom sista gångerna Epg:n uppdaterats fattas det info för vissa kanaler.

Fler än jag eller bara hos mig det kladdar?

Verkar som att boxen inte kommer åt servern för att ladda hem EPG data. Jag lyckades inte nu på morgonen iaf. Då får man tafflig EPG som det har varit...

Posted · Report post

Om du nedgraderar med en"nollmodemskabel" så blir det nog bra och då slipper du iallafall hålla på varje dag. Fast ingen Epg förstås. ;)

Nu ger jag upp. Vart på Kjell idag och shoppat lös blev en nollmodem kabel.

Så nu ska nergraderas, följde du manualen för porter express?

Posted · Report post

Jag följde nog nån guide som finns här på forumet tror jag....

Först körde jag in flashfix som finns på downloads, lilla filen först "changeloader" tog några sekunder sedan "flashfix" tog ca 30 minuter sedan nedgraderade jag till firmwaren från februari, tog ca 30min det också.

Har numera Epg-firmwaren som jag flashat in med nollmodemskabeln och det har funkat felfritt i snart 2 veckor, bortsett från att sidan epgn laddas ner från strulat dom senaste dagarna.