Sign in to follow this  
Followers 0

Green Line HD for M9 HD - Release 2.0

24 posts in this topic

Posted · Report post

Green Line HD for M9 HD

Release 2.0

post-697-13687467402652_thumb.jpg

INFORMATION

Nu kommer den uppdaterade Enigma 2 mjukvaran för Miraclebox 9 HD. Mycket nytt att presentera. Största är att den numera även fungerar med DVB-C och är betydligt stabilare.

Nytt i Release 2.0:

- Stöd för dubbla DVB-S2 Tuners

- Stöd för dubbla DVB-C Tuner

- mgc*md (med ccc*m-stöd) och oscam förinstallerat

- Kernel STM 24

- Newest Enigma2

Se mer här: http://gitorious.org/open-duckbox-project-sh4/

SOFTCAMS

Du kan både ansluta dig till med cccam och mgcamd (newcamd) med de förinstallerade mgcamd och oscam.

1. Tryck blå knapp för att gå till "Miraclebox Blue Panel"

2. Start Softcams

3. Välj CAM

4. Välj alternativ om du vill starta, stoppa eller starta om CAM

Mgcamd/Newcamd

--------------------

Ersätt endast filen newcamd.list med önskad fil. (i var/keys)

Cccam

--------------------

Öppna filen cccam.list och lägg in dina rader precis som i Cccam.cfg (samma rader)

Öppna mg_cfg och ända network mode till G: { 32 }

# network mode, use summ for several clients
G: { 32 }[/code]

Oscam

--------------------

Inte mycket att säga. Finns att välja för den som vill.

[b]INSTRUKTIONER[/b]

Installation

--------------------

OBS! Du måste ha Loader 5.04 i mottagaren för att kunna installera Enigma 2. Har du 6.00 (Mjukvara 2.0X.XX) så måste du följa denna guide från miracleadmin.

1. Ladda ner den bifogade filen och packa upp.

2. Kopiera över .ird-filen till en FAT32 formaterad USB-sticka

3. Stäng av mottagaren med strömkontakten på baksidan och plugga in USB-stickan

4. Håll i "Pil upp" på fronten medan du sätter på strömbrytaren. När du ser "SCAN USB" släpp knappen.

5. Låt den uppgradera. (tar ca 4-5 minuter)

6. Boota om antingen med strömbrytaren eller "Powerknappen" på fronten

7. Efter du har utfört "Startguiden" och kommer till kanallistan starta om mottagaren genom att bryta strömmen

Undertexter

--------------------

På den kanal du vill aktivera undertexter trycker du Gul knapp två gånger och väljer det språk du vill ha

Hårddisk/USB

--------------------

Om du har en ansluten hårddisk/USB.

1. Gå till Meny -> Installation -> System -> Hårddisk -> Initiering

2. Välj hårddisk och tryck OK. Tryck nu "Initiera" via röd knapp

3. Starta om mottagaren

4. Gå till Meny -> Installation -> System -> Device Manager

5. Här ska din hårddisk (via SATA) och dina USB-enheter synas

6. Tryck på "Mountpoints" med röd knapp

7. Hårddisken/USB:n ska ha följande mountpoints:

Intern Hårddisk: /media/hdd

USB Bakre/Nedre: /media/usb

USB Bakre/Övre: /media/usb2

USB Front: /media/usb3

8. Avsluta med grön knapp (Mount) för att lagra inställningarna. Mottagaren startas om automatiskt och är klar för användning

[b]NEDLADDNING[/b]

http://miraclefiles.net/index.php?download=70

.

Posted · Report post

Någon som vet om man kan köra in denna versionen på en MB6 ? Eller om det finns någon liknande istället för Miraclebox original mjukvara.

/M

Posted · Report post

Kan man få en USB version av den så man kan använda dualboot och slipper att flash om boxen?

Baronen likes this

Posted · Report post

Äntligen! Denna verkar funka bra förutom att jag inte kan initiera min hårddisk för att använda den. Ska man formatera den innan och i så fall med vilket filsystem? Tack för en bra release, men kan inte använda den utan hårddisk.

Posted · Report post

Äntligen! Denna verkar funka bra förutom att jag inte kan initiera min hårddisk för att använda den. Ska man formatera den innan och i så fall med vilket filsystem? Tack för en bra release, men kan inte använda den utan hårddisk.

Jag hade problem att initiera hårddisk. Efter ett antal försök så fick jag initieringen att gå klart. Sen var allt på plats.

Tyvärr så får jag bara en tuner att fungera dvs problemet att spela in en kanal och titta på en annan fungerar fortfarande inte (om de inte är på samma transponder)

Posted · Report post

Jag hade problem att initiera hårddisk. Efter ett antal försök så fick jag initieringen att gå klart. Sen var allt på plats.

Tyvärr så får jag bara en tuner att fungera dvs problemet att spela in en kanal och titta på en annan fungerar fortfarande inte (om de inte är på samma transponder)

Låter ju inte så roligt, det är ju dubbla tuners man har väntat på.

Posted · Report post

Jag instämmer. Att titta på två kanaler samtidigt, ex streama en och titta en på tvn fungerar inte. Finns det någon fix för detta?

Annars så fungerar det kanon, mycket rappare än aaf Summeredition!

Posted · Report post

Efter uppgraderingen av Enigma2 så går det inte att byta kanal mha siffrorna ! ?

Annars så känns boxen stabilare. Men är det någon som har gjort uppgradering och fått båda tunerna fungera ?

Posted · Report post

Ser att det är över 70 som laddat ner uppdateringen av Enigma2.

Är det någon som hat fått den att fungera med dubbla tuners ? Andra synpunkter att rapportera ?

Jag tycker att den blivit stabilare me får den inte att fungera med dubbla tuners samt bläddra mellan kanaler med knapparna 1-9 (inget stort problem)

Posted · Report post

Ser att det är över 70 som laddat ner uppdateringen av Enigma2.

Är det någon som hat fått den att fungera med dubbla tuners ? Andra synpunkter att rapportera ?

Jag tycker att den blivit stabilare me får den inte att fungera med dubbla tuners samt bläddra mellan kanaler med knapparna 1-9 (inget stort problem)

Testar att spela in nu och jag kan spela in 5 kanaler samtidigt men ser inte vilken mottagare som används.

Kollar jag i infon "about miraclebox" så ser jag att båda mottagarna finns som tuner a och tuner b.

Sifferknapparna fungerar att trycka på så kanalerna ändras. Kommer upp en ruta där det står number zap och sedan kommer kanalen man valt.

Webstreaming fungerar förutom på min enda HD kanal SVT1HD.

Kortläsaren fungerar med cardreaderscriptet om vill ha den som standalone.

Däremot får jag inte ihop oscam versionen med den version som finns till originalfirmwaren.

Posted · Report post

Hur går det?

några fler som har testat? Ni som hade prob med att köra dubbla tuner innan, gäller det DVBC-T eller S?

Posted · Report post

Testade på min M9 med 2X C-tuner. Måste säga att den fungerar mycket bra, verkar vara stabil och snygg skin.

Surt nog så funkade bara den ena tuner. kan bara se den kanalen du spelar in på eller en som ligger på samma mux :|

Posted · Report post

Jag har försökt att få igång Tuner B men den vill inte hoppa igång. Det står att den är aktiverat i menyn, men den vägrar att starta en sökning på Comhem kabelnätet, får bara upp ett meddelande om tuner error och att man måste confa upp den.Jag Confar Tuner B samma inställningar som Tuner A har, och försöker att sätta igång en scanning igen efter det på Tuner B. Men den vägrar fortfarande :evil: . Någon som har en lösning om hur man kan få igång den?

Jag antar att man måste scanna av kabelnätet med Tuner B för att kunna nyttja bägge tuner.

Posted · Report post

En glad nyhet är att den skickar EMM till NewCs servern i alla fall :D

Posted · Report post

En anna glad nyhet är att EPG fungerar från kabel-Lev. I mitt fall kör comhem, så kommer EPG-Data från Viasat Motor eller Tv1000. Man ställer sig på någon utav dessa kanaler och EPG Data trillar in som det ska, men dock enbart 3 dagar framåt. Helt ok tycker jag ;)

Och sedan så funka web-streamingen klockrent från boxen till datorn.

Inspelade kanaler blir sebart med VLC, filer från Dreambox blir sebar i MB9 och vise versa. :mrgreen:

Posted · Report post

Kan man få en USB version av den så man kan använda dualboot och slipper att flash om boxen?

Bump. Vore nice att kunna testa den utan att flasha hela boxen.

Posted · Report post

vart lägger man in visat 016 kortet

Posted · Report post

Hur gör ni för att få in kanalerna?

Jag har 2 kablar, med Thor+Sirius på vardera. Men den hittar bara några fåtal kanaler på Thor. Har provat diseqc inställningar 1 Thor 2 Sirius och 1 Sirius 2 Thor.

Behöver man göra nått speciellt för att hitta alla kanaler?

Posted · Report post

Har detta projekt avstannat eller kommer fler versioner av denna img?

Posted · Report post

Undrar Jag med, Denna versionen var riktig bra. Utom att tuner två vägrade att fungera.

Posted · Report post

Hej

Jag testade att lägga in på min box men den vill inte komma igång, jag får fram green line hd loggan men sen blir det svart och det bara står miraclebox i displayen på boxen.

Någon som vet vad jag ska göra!

Jag vill byta eftersom miraclbox cfg filer inte uppdaterar korten!

Posted · Report post

jag har 6.00 var hitar jag denna guide från miracleadmin sen er borta

OBS! Du måste ha Loader 5.04 i mottagaren för att kunna installera Enigma 2. Har du 6.00 (Mjukvara 2.0X.XX) så måste du följa denna guide från miracleadmin.